Diana Morant, ministra de Ciència i Innovació

L'enginyera de Telecomunicació UPV ha col·laborat intensament amb la universitat, en l'etapa com a alcaldessa de Gandia

[ 13/07/2021 ]

Diana Morant, enginyera de Telecomunicació formada a la Universitat Politècnica de València -en l'ETSET-, ha sigut nomenada ministra de Ciència i Innovació del Govern d'Espanya. A l'acte de presa de possessió de la cartera ministerial ha assistit el rector de la UPV, José Esteban Capilla, entre altres personalitats.

Fins al nomenament com a ministra, Diana Morant ha sigut alcaldessa de Gandia, càrrec que ha exercit durant sis anys i al qual ha hagut de renunciar per a assumir el ministeri. Morant ha afirmat que treballarà per “una transició verda i digital, que vetle per la igualtat i la cohesió social, i que no deixe a ningú arrere”. La ministra assegura que vol “continuar transformant, des d'una altra dimensió, els mecanismes i les condicions que ens porten cap a un futur més pròsper, feliç i sostenible per a totes i tots”.

Col·laboració amb la UPV

Durant el mandat en el consistori, Morant s'ha distingit pel compromís amb la ciència i la innovació, i per la col·laboració amb la Universitat Politècnica de València i amb el seu campus més pròxim, el campus de Gandia.

La ja exalcaldesa va apostar per fer de Gandia Ciutat de la Ciència i la Innovació, i per convertir la localitat en una ciutat intel·ligent, per a la qual cosa ha comptat amb la Universitat. A més, ha donat suport a iniciatives com la Càtedra Gandia Turisme Intel·ligent, el Congrés Internacional de Comunicació i Tecnologia Comunica2, les Jornades Gandia Turisme Intel·ligent i la Càtedra d'Innovació, entre d'altres.

La bona sintonia de l'Ajuntament de Gandia i la UPV s'ha constatat en altres àmbits, com el recent acord per a la construcció d'un pavelló esportiu d'ús compartit per la comunitat universitària i la ciutadania.

Suport del rector

El rector de la UPV, José Esteban Capilla, ha volgut acompanyar Diana Morant en la seua presa de possessió a Madrid. Per al rector “la UPV està radiant d’alegria amb el recent nomenament de Diana Morant com a ministra de Ciència i Innovació. Serà una graduada de la Universitat Politècnica de València, formada a la seua Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació, l'encarregada de gestionar el major pressupost en R+D de la història d'Espanya. A més, la ministra és una persona en total sintonia amb la UPV, com ho mostra el recent compromís conjunt entre la UPV i l'Ajuntament de Gandia per a la promoció d'un centre esportiu conjunt. La UPV estarà sempre a la disposició de la ministra i el seu ministeri en la senda d'incrementar la inversió en R+D+I a Espanya”.

D'altra banda, el director del campus de Gandia de la UPV, Jesús Alba, ha valorat molt positivament el nomenament de Diana Morant: “Des de fa anys s'ha treballat conjuntament en molts projectes relacionats amb la ciència i la innovació, sempre anant al davant i amb molta visió de futur. És una persona que, a més d'estar formada a la UPV, ha demostrat la seua vàlua en nombrosos àmbits de la cartera que acaba d'assumir”.

Cal destacar que Diana Morant ha rebut la cartera ministerial de la mà de l'astronauta Pedro Duque, doctor honoris causa per la Universitat Politècnica de València.

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local