LabLeni-i3B

Consum i la UPV aposten per la realitat virtual per a la formació del personal de caixa de la cooperativa

[ 10/06/2021 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV), a través del laboratori LabLeni de l'Institut d'Investigació i Innovació en Bioenginyeria (I3B), és l'encarregada de portar a la pràctica l'aposta per la formació a través de realitat virtual del personal de caixa de Consum.

Així, com a conseqüència de la col·laboració entre la cooperativa i la UPV, el vinent mes de setembre començarà la impartició dels cursos desenvolupats pel LabLeni-I3B, consistents en una plataforma de realitat virtual, amb entorns realistes i modulables, que facilitarà l'aprenentatge experimental basat en la simulació i la contextualització.

La formació a través de la realitat virtual ofereix múltiples avantatges, tant per al personal treballador com per a l'empresa. En el cas del primer, facilita l'aprenentatge tant a nivell logístic com de retenció de coneixement, ja que evita distraccions i capta, per complet, l'atenció de l'usuari o usuària. Al seu torn, en aquest cas, per a la cooperativa, suposa un augment en l'eficiència formativa i una reducció en els costos d'aquesta.

Més de 50 professionals i 30 projectes actius

Creat fa més de tres dècades per l’actual director, el professor Mariano Alcañiz, el LabLeni-I3B és un centre de recerca enfocat al coneixement i la millora de la cognició humana mitjançant la neurociència, la informàtica i la tecnologia.

En l'actualitat, compta amb un equip multidisciplinari de més de 50 professionals i unes instal·lacions de més de 2.500 metres quadrats, equipades amb la tecnologia més avançada en realitats mixtes, la qual cosa permet dur a terme, ara mateix, més de 30 projectes de manera activa.

Consum, la major cooperativa de l'arc mediterrani espanyol

Per part seua, Consum és la major cooperativa de l'arc mediterrani espanyol. No en va, avui dia, té 791 supermercats, entre els propis i les franquícies, distribuïts per la Comunitat Valenciana, Catalunya, Múrcia, Castella-la Manxa, Andalusia i Aragó; més de 3,6 milions de socis-clients i 17.386 treballadors.

Única empresa de distribució acreditada amb el Certificat d'Empresa Familiarment Responsable (EFR), Consum va facturar el 2020 un total de 3.325 milions d'euros, i va obtenir un benefici de 65,5 milions. Així mateix, l'any passat, la cooperativa va ser certificada per vuitè any consecutiu amb el segell Top Employers com una de les millors empreses d'Espanya per a treballar.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla