Hackaton Spain AI

Daniel Verdú, enginyer industrial UPV, ha guanyat el repte de Visió per Ordinador, dotat amb 750 euros

[ 06/05/2021 ]

L'enginyer industrial Daniel Verdú, titulat per la UPV, ha resultat guanyador del Hackathon Spain AI, en la categoria de Visió per Ordinador.

La competició tenia com a objectiu trobar el/la millor científic/a de dades d'Espanya de 2020, i per a això va llançar tres reptes independents en els quals cada participant va poder demostrar les seues habilitats en Sèries Temporals, Processament del Llenguatge Natural i Visió per Ordinador.

En el cas de la Visió per Ordinador, la prova va consistir en la generació d'imatges en alta resolució a partir d'una sèrie d'imatges en baixa resolució.

“La competició va durar un mes i mig”, explica Daniel. “En aquest temps, tots els participants vam haver de documentar-nos sobre les tècniques més utilitzades per a resoldre el repte i decidir quina estratègia elegir”. Una vegada triat el camí a seguir, cada participant va haver d'implementar el codi i enviar la solució perquè s’avaluara i comparara amb les propostes d'altres participants. “Podíem enviar un màxim de 100 solucions i l'última setmana va ser la més intensa, ja que es van intensificar els enviaments dels participants i canviaven constantment els líders en la classificació”, afegeix.

El major problema que ens vam trobar, segueix Daniel, “va ser que tota la recerca publicada sobre aquest tema ha sigut sobre fotografies realistes, però en aquest cas es tractava d'augmentar la resolució d'imatges de pintures de diferents estils, per la qual cosa els models existents no eren suficients per a aconseguir els millors resultats”.

Per a puntuar la qualitat de les imatges generades es va utilitzar una mètrica coneguda com a índex de semblança estructural (SSIM), que mesura la similitud entre un parell d'imatges (la generada pel/per la participant i l'original en alta resolució). Finalment, el repte va acabar amb un triple empat en el primer lloc de la competició, on van assolir una puntuació de 0,90 sobre 1 Daniel Verdú, Héctor Cordobés i Alejandro Vaca. Els guanyadors han obtingut un premi de 750 euros cadascun.

Per a Daniel ha sigut tot un repte. “Soc enginyer industrial i en la carrera no vaig rebre una formació específica de programació, però durant dos anys m'he estat formant de manera autodidàctica en el camp de la intel·ligència artificial. Aquest concurs m'ha servit per a validar tots els coneixements apresos i per a convèncer-me que la meua formació ha sigut tan bona com la de qualsevol altre”.

Spain AI

El hackató ha estat organitzat per Spain AI, una associació sense ànim de lucre creada el 2017 amb la idea de democratitzar la intel·ligència artificial (IA) a tot Espanya.

Entre els patrocinadors, hi ha: Zara Tech, Google Cloud, NVIDIA, SAS i l'Ajuntament de Madrid.

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny