Seqüenciació genètica, salut esportiva, mobilitat sostenible, esports electrònics, captació de l'afició… Aquests són els sectors als quals pertanyen les empreses aspirants a ser una de les vuit elegides per a la segona edició del València Club de Futbol Innovation Hub, el programa amb el qual el club pretén impulsar i donar visibilitat a projectes d'innovació relacionats amb àmbits del seu interès.
Entre les concurrents al certamen hi ha unes quantes de les més de 30 empreses emergents actualment aglutinades sota el paraigua de StartUPV, el programa d'assessorament, mentoria, incubació i acceleració de la Universitat Politècnica de València (UPV), dirigit a projectes i empreses emergents nascudes de les idees d'estudiants i persones titulades per la UPV.
Per a fomentar la connexió entre les empreses vinculades a StartUPV i el VCF Innovation Hub, tots dos organismes van mantenir una reunió d'aproximació amb resultats satisfactoris.
“El mercat del futbol és enorme”, va afirmar Franco Segarra, director d'Innovació del València CF, “però també és cert que es tracta d'una finestra a la qual és difícil accedir. Des del club, volem ajudar els emprenedors locals a fer créixer els seus projectes, donant-los visibilitat i acompanyament, treballant en la cerca de casos d'èxit que puguem expandir i extrapolar a altres equips o esports”.
Per part seua, el vicerector d'Ocupació i Emprenedoria de la UPV, José Millet, va destacar “el potencial de les start-up que formen part de l'ecosistema emprenedor de la universitat, i que ara tenen l'oportunitat formar un binomi perfecte amb un dels clubs de futbol més importants del món”.
Notícies destacades