festinFor

El paper de la tecnologia en l'evolució dels videojocs, el periodisme, les arts visuals i la música, a debat en la segona edició del festival (3-6 maig)

[ 30/04/2021 ]

festinFor, el festival sobre arts, cultura i informàtica que promou l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica de la Universitat Politècnica de València (ETSINF-UPV), celebra, del 3 al 6 de maig del 2021, una nova edició en línia, gratuïta, en obert i amb jornades temàtiques guiades per prestigioses persones expertes en les seues respectives disciplines.

Entre elles, es troben Samuel Molina (Fukuy), David Ferriz (Devilish Games), Marilín Gonzalo (Newtral), David Fernández (Maldita.es), Enmanuelle Mazza (Gamuza, Mosaic), Mª José Martínez (Laboratori de Llum), Javier Parra (Art-Ull), Varvara Guljajeva i Mar Canet (Varvara&Mar), Xavi Martínez (Podcast Seven) i Arturo Paniagua (Sessions Movistar+), que respondran en les sessions digitals a les consultes realitzades.

Enguany, festinFor inclou continguts que anaven a formar part de l'edició del 2020 i van haver de ser ajornats per culpa de la pandèmia. El programa estarà centrat cada dia en una forma cultural diferent –videojocs, periodisme, art multimèdia i música– i tractarà l'evolució de cada disciplina al llarg de la història a través dels avanços tecnològics.

La indústria del videojoc, a anàlisi en la jornada inaugural

festinFor 2021 arrancarà el dilluns 3 de maig amb la sessió “Desenvolupament de videojocs a Espanya, d'estudiants a professionals”, que aprofundirà en la situació de la indústria del videojoc a Espanya i les seues oportunitats laborals.

El dimarts 4, la sessió, titulada “Notícies falses (fake news), verificadors i xarxes socials”, analitzarà el món del periodisme des del prisma tecnològic, centrant-se en la relació problema-solució que ha suposat respecte a les denominades notícies enganyoses o falses. Després d'aquesta, Paula Montañá, assistenta pedagògica de Google News Lab a Espanya, oferirà un taller pràctic sobre verificació d'informació obert per a totes les persones interessades.

El dimecres 5, tres activitats programades

El dimecres 5 arribarà el moment de les arts visuals i el paper de la tecnologia en l'art i els seus processos creatius amb la sessió “Jo, art multimèdia: dades, IA i codi creatiu en la cinquena era del programari”.

A més, personal docent de la UPV acompanyarà l'alumnat encarregat de crear dues instal·lacions del Museu d’Informàtica: Erre que erre, que fomenta el reciclatge, la reutilització i la reducció dels residus tecnològics, i Bits en femení, l'objectiu de la qual és donar visibilitat a les dones més importants de la història de la informàtica.

Juntament amb això, Javier Parra, artista exalumne de l'ETSINF de la UPV, explicarà en una sessió virtual el procés creatiu dels dos murals d’homenatge a Josep Renau recentment instal·lats a l'edifici 1E del campus de Vera.

Festinfor conclou el dijous 6 de maig amb el Dia de la Música, amb la sessió “Del CD a la reproducció en continu (streaming): la tecnologia com a dinamitzadora de la indústria musical”.

Registre gratuït i emissió simultània en YouTube i els perfils socials oficials

festinFor naix amb una mirada oberta entorn de l'enginyeria informàtica i les seues possibilitats. Es tracta d'un festival polifacètic que pretén servir de nexe d'unió entre les inquietuds de les persones que l'estudien i de la societat.

La passada edició, es van sumar a la iniciativa més de 1.500 persones en els dos esdeveniments en directe que es van emetre a través del canal de YouTube de l'Escola.

Les sessions s'emetran de manera simultània en el canal de YouTube de l'ESTINF de la UPV i els perfils socials oficials del festinFor. Les persones participants podran realitzar les seues consultes en temps real. Addicionalment, el contingut podrà gaudir-se a la carta a través del canal de YouTube de l'ETSINF de la UPV.

L'accés a tot el festival és gratuït mitjançant el registre en https://festinfor.webs.upv.es/

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local