Bressol de talent

El futur edifici de Generació Espontània UPV, ideat per cinc estudiants, ja està en marxa

[ 16/04/2021 ]

Generació Espontània UPV, el projecte sorgit en 2014 amb l'objectiu de fomentar la realització d'activitats extracurriculars, el desenvolupament formatiu i l'adquisició de competències transversals per part dels estudiants, tindrà el seu propi edifici al campus de Vera de la Universitat Politècnica de València (UPV).

Així ho van pensar, durant el segon trimestre de 2019, un grup de, en aquells dies, cinc estudiants de la institució dirigida per Francisco Mora, principal impulsor de Generació Espontània des del seu origen.

Van ser, en concret, Paula Cuesta Giner, Alicia Marco Zuriaga, Pere Parrilla i Penya, Mónica Pogo Obango i Saray Sánchez Calpe, que avui han tornat a la UPV per a veure com aquell projecte que van batejar com a Estudi d'ideació de l'edifici de Generació Espontània -al qual van denominar Espai Taller-, va convertint-se a poc a poc en realitat.

Mora: "És una herència de la qual un no pot sentir més que orgull"

"Nascut d'una idea de cinc estudiants, avui ja professionals dels seus àmbits, i pensada per als futurs alumnes de la nostra institució… Per a mi, aquest projecte és molt especial”, ha afirmat Mora durant la presentació realitzada avui al costat dels estudiants, l'equip d'enginyers i arquitectes encarregat de l'obra -l'inici de la qual està previst per a finals del present 2021-, la vicerectora dels Campus i Sostenibilitat, Marilda Azulay; el vicerector d'Alumnat, Cultura i Esport, José Luis Cueto; el director de l'Àrea Projectes Institucionals i Experiència Universitària i responsable del projecte de Generació Espontània, Carlos Ripoll; el director de l'Àrea d'Ordenació dels Campus i tutor dels estudiants durant el procés, Carlos Gómez; i la que fora delegada d'Alumnes UPV entre març de 2019 i gener de 2021, Andrea Paricio.

“A més, Generació Espontània és un programa del qual la UPV se sent especialment satisfeta. La dimensió adquirida, els èxits collits... Tot això prestigia a la nostra universitat i tant als qui s'han format com als qui s'estan formant avui en ella", ha afegit el rector.

"Al seu torn”, ha indicat el màxim representant actual de la institució, “el fet que precisament aquest siga un dels meus últims actes com a rector m'alegra especialment. És una herència de la qual u no pot sentir més que orgull. És la resposta d'una universitat que fa front als reptes amb el seu propi talent, la millor manera de mirar cap al futur".

Situat al costat de la Facultat de Belles Arts i amb més de 3.500 m2 de superfície

L'edifici se situarà al solar contigu a la Facultat de Belles Arts, i tindrà d'una superfície de més de 3.500 m2, als quals cal afegir els espais exteriors.

Entre altres elements, la nova casa de Generació Espontània comptarà amb un espai de cotreball en la nau, un espai de treball en la nau, diversos tallers específics, zones polivalents, sales de reunions i una oficina de gestió i de personal tècnic, a més dels espais de suport necessaris, com vestidors, magatzems per a equips, zones de descàrrega, etc.

Així mateix, l'edifici disposarà d'espais exteriors vinculats als usos de l'edifici, tant en cota zero com a la coberta, part de la qual es resoldrà mitjançant tractament vegetal.

Un edifici singular que respon a les necessitats d'un programa únic en el sistema universitari espanyol

El projecte, ideat sense cap mena de referència prèvia, respon a les necessitats d'un programa únic en el sistema universitari espanyol, Generació Espontània, en el marc del qual han aconseguit èxits internacionals equips de la talla d'IGEM UPV, vencedor absolut de la competició de biologia sintètica més important del món; Hyperloop UPV, grup de referència en el disseny del tren del futur; Azalea UPV, millor equip espanyol i triplement guardonat en l'última edició de la Solar Decathlon Europe d'arquitectura sostenible, o Formula Student UPV, millor equip europeu i tercer del món en la categoria de Combustió de la competició estudiantil d'enginyeria més prestigiosa a nivell global.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla