StartUPV

Disposen de 12 mesos per a realitzar els seus somnis. En són ja 30 les empreses del Programa Idees en diferents fases de desenvolupament

[ 29/03/2021 ]

Un total de 12 mesos de temps per a realitzar els seus somnis. Il·lusió i agraïment és el sentiment compartit per les persones integrants de les set noves empreses emergents que s'incorporen a StartUPV.

Són: Agrari, que és una plataforma digital que cerca aconseguir la correcta remuneració de l'agricultura i, amb aquesta finalitat, connecta productors amb consumidors finals; Aulë, que fabrica una gamma de piolets per a escalar en gel i progressar en la neu fets en fibra de carboni i realitzats de manera artesanal; BuyClick, que es dedica al comerç electrònic de proximitat; Cototo Wifi, que és una operadora de telecomunicacions per a zones rurals; Ecultum, que és una plataforma de reforç de l'alumnat de batxiller, amb contingut audiovisual creat per personal docent experimentat; Radar Salud, que és un programari amb suport app i web per a facilitar l'assistència als pacients a les sales d'urgència dels hospitals i descongestionar-les, i Tangente de 90, que es dedica a la moda sostenible.

Arriben a StartUPV després d'un procés de selecció i consideren que poder treballar a l'espai compartit de l'edifici 9B del campus de Vera és una gran possibilitat. “Estic agraït de poder treballar en aquest espai físic i poder compartir amb companys que també estan desenvolupant les seues idees, i així, tenir sinergies”, afirma Javier Selma, graduat en ADE que ha creat Radar Salut.

Estudiants i persones titulades de la UPV

Procedeixen d'Enginyeria Agronòmica, Telecomunicació, Disseny Industrial, Tecnologia d'Aliments, Enginyeria Aeroespacial, Informàtica i Arquitectura Tècnica, entre altres estudis, i han sigut les seues idees i la seua passió per emprendre les que els uneixen en aquest espai que la Universitat Politècnica de València posa al seu servei.

StartUPV és el programa d'assessorament, mentoria, incubació i acceleració de la UPV, dirigit a projectes i empreses emergents nascudes de les idees de l'alumnat i de titulades i titulats.

Una a una

Jesús Deusa és enginyer agrònom i estudia el màster habilitant i el d'Enginyeria d'Aliments a la UPV, i amb Agrari “el que nosaltres plantegem és reduir el nombre de baules que té la cadena d'aliments fins que arriba al supermercat, per a, així, poder remunerar correctament cadascuna d'aquestes”.

Marcos Redondo Cantero, estudiant d'Enginyeria Aeroespacial que ha llançat Aulë, explica que “sempre m'ha agradat la fibra de carboni per a practicar amb la bici i va haver-hi un any que em va pegar per fer muntanya i ací vaig anar enllaçant coses i va sorgir. Estic jo només i tinc un alpinista professional que prova els piolets en condicions reals”.

Lucía López González assegura que Ecultum ajudarà l'alumnat “a estudiar d'una manera més dinàmica, més ràpida. Volem que se li done suport amb material organitzat, de qualitat i a un preu assequible, realitzat per docents”.

Javier Selma García, llicenciat en ADE, començarà amb Radar Salut “amb la sanitat privada i, posteriorment, amb la sanitat pública”.

I Gema Figuerola, arquitecta tècnica i dissenyadora de moda, espera en StartUPV trobar socis i “fer sinergies amb altres persones i altres empreses”.

El programa StartUPV té una duració màxima de cinc anys, i ha impulsat el naixement i creixement d'empreses referents del seu sector com Zeleros Hyperloop, Closca, Yeeply, Pyro o Streamloots, entre altres.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera