Els científics de la UPV amb més citacions del planeta

Avel·lí Corma, número 1 d'Espanya i top 30 en la llista global de la Universitat de Stanford, que classifica els prop de 160.000 investigadors més destacats del món

[ 15/03/2021 ]

Avel·lí Corma, investigador de l'Institut de Tecnologia Química (ITQ), centre mixt de la Universitat Politècnica de València (UPV) i el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), és el científic espanyol més citat del món i el 28è a nivell global.

Així ho certifica l'informe elaborat per John Ionnadis, Kevin Boyack i Jeroen Baas, de la Universitat de Stanford, que classifica el 2% del personal científic més citat del planeta utilitzant un índex compost que permet comparar entre disciplines diverses.

Número u del món en la seua especialitat: química orgànica

Investit doctor honoris causa per un total de 14 universitats de sis països diferents, Avel·lí Corma és el número u del món en la seua especialitat, la química orgànica. Posseïdor d'un índex h de 152, en el seu currículum destaquen més de 1.250 publicacions, 150 patents (10 d'aquestes en explotació industrial) i 30 tesis doctorals dirigides. Autor de tres llibres, Corma forma part del comitè editorial de nombroses revistes científiques d'impacte internacional.

Així mateix, l'investigador de Moncofa és membre de la Reial Acadèmia d'Enginyeria d'Espanya; l'Acadèmia Europea; la Reial Acadèmia de Ciències Exactes, Físiques i Naturals d'Espanya; l’Acadèmia Nacional d’Enginyeria dels Estats Units i la Royal Society del Regne Unit.

En el seu excepcional currículum, entre els nombrosos reconeixements, s'inclouen el Premi de l'Amistat del Govern Xinès, el Premi Spiers Memorial de la Royal Society of Chemistry, el Premi Príncep d'Astúries d'Investigació Científica i Tècnica, la Gran Medalla de l'Acadèmia Francesa de Ciències, el Rhodia Pierre-Gilles de Gennes Prize for Science and Industry, l'Eni Award, el Royal Society of Chemistry Centenary Prize, l'A. V. Humbold Research Award, el G.A. Somorjai Award de l'American Chemical Society, el Premi Nacional de Ciència i Tecnologia de Mèxic, la Medalla d'Or de la Reial Societat Espanyola de Química, i el Premi Heinz Heinemann de la International Association of Catalysis Societies.

Juntament amb aquests, destaquen també, sens dubte, el Breck Award de la International Zeolite Association, el Premi de Noves Tecnologies Rei Jaume I, el Premi François Gault de la Societat Europea de Catàlisi, el F. G. Ciapetta Lectureship in Catalysis, l'Eugene J. Houdry Award in Applied Catalysis de la Societat Nord-Americana de Catàlisi, el Michel Boudart Award for the Advancement of Catalysis de la Societat Nord-Americana de Catàlisi i la Federació Europea de Societats de Catàlisi, el Premi d'Investigació Iberdrola de Química, el Premi Nacional de Tecnologia Leonardo Torres Quevedo i el Premi Dupont.

Ramón Serrano i Hermenegildo García completen el podi de la UPV

A una distància considerable de Corma, Ramón Serrano, de l'Institut de Biologia Molecular i Cel·lular de Plantes (IBMCP), i Hermenegildo García, investigador també de l'ITQ, completen el podi de la UPV en els llocs 15.648 i 16.927, respectivament.

Els segueixen José Duato (35.700), José Capmany (38.919), Miguel Ángel Blázquez (56.403), Rafael Cortell (59.452), Pedro Fito (60.232), Ricardo Flores (69.876), José Manuel López-Nieto (70.263), Pedro Luis Rodríguez (76.254), Ramón Martínez-Máñez (81.574), Antonio Mulet (82.432), Enrique Vidal (83.698), Manuel Moliner (87.993), Teresa Blasco (90.225), Miguel Ángel Miranda (95.568) i Michael Renz (96.523), que conformen el grup de 18 científics de la UPV que es troben entre els 100.000 més citats del món.

A continuació, s'inclou la llista amb els 56 científics de la UPV. Y en l?enllaç següent, pot consultar-se el document sencer: World ranking of scientist (2%).

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny