Col·laboració UPV - UNICC

El Centre Internacional de Computació de les Nacions Unides (International Computing Centre, UNICC) cerca talent a la UPV

[ 09/03/2021 ]

La Universitat Politècnica de València i el Centre Internacional de Computació de l'ONU (UNICC) han signat un acord que facilitarà la incorporació de talent de la UPV a l’UNICC, a través de pràctiques per al seu estudiantat i intercanvis de personal, el desenvolupament de projectes d'investigació i l'impuls del compromís de totes dues organitzacions amb els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) fixats per l'ONU.

S'aprofundeix així en una col·laboració que va nàixer de forma espontània el 2020, a través de titulats i titulades de la UPV que ara tenen responsabilitats a la seu de València de l’UNICC.

El Centre Internacional de Computació de l'ONU té l’oficina principal a Ginebra i disposa d’instal·lacions a València (Quart de Poblet), Bríndisi i Roma (Itàlia) i Nova York (els Estats Units). La seu de València es va crear el 2012 i des de llavors ha experimentat un gran creixement.

El propòsit de l’UNICC és oferir solucions digitals a programes i organitzacions dependents de l'ONU, i és un gran pol d'atracció de professionals de la tecnologia.

Sameer Chauhan, director de l’UNICC, ha afirmat que l'acord aconseguit és crucial per a poder complir el mandat donat per l'ONU a la seua organització: aconseguir un ús eficient de la tecnologia que contribuïsca als objectius de desenvolupament sostenible: “Podem comprar ordinadors, equipament, però sense la intel·ligència de les persones no podrem aconseguir els nostres objectius; la UPV pot ajudar-nos a incorporar aquest talent”.

Acte a la UPV amb intervencions telemàtiques

L'acte de presentació de l'acord ha tingut lloc a la UPV i en aquest han intervingut, per part de la universitat: el rector, Francisco J. Mora; el vicerector d'Ocupació i Emprenedoria, José Millet, i el director de la Ciutat Politècnica de la Innovació, Salvador Coll.

En representació de l’UNICC, han intervingut, de forma telemàtica: Sameer Chauhan, director de l'organització, i Marco Liuzzi, cap d'operacions d'aquesta entitat; i de forma presencial, representant l'oficina de València de l’UNICC, Matilde Gil, de la secció de solucions d'arquitectura, i Sandra Ruiz, de la unitat d'administració.

Contribució als objectius de desenvolupament sostenible de l'ONU

Per al rector Francisco Mora, la col·laboració és altament beneficiosa per a totes dues organitzacions i per a la societat: “La Universitat Politècnica de València és capdavantera en tecnologies de la informació i la comunicació, i comparteix l'interès de l’UNICC per la transferència de tecnologia, la formació i atracció de talent. Però, a més, en treballar amb l’UNICC, estem col·laborant amb l'ONU, que marca els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) amb els quals la UPV està compromesa d'una forma transversal. Per això aquest acord és especialment satisfactori”.

José Millet, vicerector de la UPV, ha expressat el convenciment que aquest conveni és un petit pas que reportarà nombrosos beneficis, especialment a la Comunitat Valenciana: “Cal pensar en gran, començant per les coses xicotetes”.

“Necessitem talent i la UPV pot aportar-lo”

Sameer Chauhan, director de l’UNICC, ha explicat que la crisi de la COVID-19 està dificultant el compliment dels ODS i multiplicant la necessitat de tecnologia: “Hem de tenir la capacitat de facilitar l'accés a aquestes tecnologies a tot el món, fins i tot en els entorns més durs. Actualment, l'oficina de València concentra el 40% de tot el personal de l’ICC i continuarem creixent; per a això necessitem la universitat”, ha destacat Chauhan.

Marc Liuzzi, cap d'operacions de l’UNICC, ha afirmat que l'oficina de València, a més de ser la més gran de l’UNICC, és també centre d'excel·lència, i ha destacat la importància de la col·laboració amb la universitat: “A través d'esdeveniments com el Global Hackathon – Data for Good, hem conegut l'energia i l'originalitat de les solucions dissenyades per l’estudiantat. Per a nosaltres, és crucial canalitzar tota aquesta energia cap als reptes adequats”.

Una seu en expansió

A l'agost del 2019, el Consell de Ministres va autoritzar la construcció d'un nou edifici d'oficines al Centre Internacional de Computació de les Nacions Unides, davant la necessitat de disposar de més espai a la seu de València, ja que es preveia la incorporació de més d'un centenar de treballadors altament especialitzats en el termini d'uns tres anys. En l'actualitat, aquesta oficina compta amb una plantilla de 230 persones, entre personal funcionari de les Nacions Unides i personal contractat.

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny