Millor innovador europeu de l'any

Andreu Climent, investigador de l'Institut ITACA, aconsegueix el màxim guardó en els premis convocats per l'Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia

[ 10/12/2020 ]

Andreu Climent, investigador de l'Institut ITACA de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha guanyat el primer premi dels EIT Awards, convocats per l'Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia (EIT).

Climent s'ha fet amb el màxim guardó gràcies a Corify, un dispositiu mèdic no-invasiu capaç de veure el cor com si haguérem introduït catèters, però de forma totalment segura i senzilla, la qual cosa facilita el diagnòstic i el tractament de les arrítmies cardíaques. El premi està dotat amb 50.000 euros. A més, Climent s'ha fet amb el tercer lloc en la votació del públic.

"El suport de l'Institut Europeu de Tecnologia al projecte Corify, valorant-lo com el Premi Innovador de l'any és un recolzament enorme que ens ajuda a seguir avant i aconseguir que la nostra investigació estiga al més prompte possible a la disposició de tots els pacients amb arrítmies cardíaques. Aquest premi és fruit del dur treball d'un equip enorme de gent, des de Corify, ÍTACA en la UPV, l'Hospital Gregorio Marañón, Genesis Biomed i punts altres agents que ens estan ajudant”, ha assenyalat Andreu Climent.

Sobre l'arrítmia cardíaca i Corify

L'arrítmia cardíaca afecta més de 10 milions de persones a Europa, i l'estadística indica que una de cada tres persones adultes patirem una arrítmia al llarg de la nostra vida.

Aquestes arrítmies es caracteritzen perquè una part del cor, l'aurícula, deixa de funcionar de forma coordinada i passa a activar-se uns quants centenars de vegades per segon. El principal problema radica en el fet que, per a més de la meitat dels pacients, no hi ha un tractament efectiu. Els pacients transiten entre fàrmacs, desfibril·lacions i múltiples intervencions invasives, i en aproximadament el 50% dels casos sense èxit.

En el mercat hi ha un alt nombre de sistemes de mapatge cardíac, però majoritàriament són invasius i requereixen introduir catèters dins del cor abans de saber si el tractament serà efectiu. No obstant això, les intervencions són complexes, cares, no estan exemptes de perill i només poden oferir-se a un nombre molt xicotet de pacients (entre el 3 i el 5%), i el que és pitjor, la seua eficàcia a llarg termini rares vegades supera el 65%.

“Corify destaca per la seua facilitat d'aplicació en la pràctica clínica al no ser invasiu. Permetria millorar notablement el diagnòstic i l'eficàcia dels tractament dels pacients, millorant així la vida de milions de pacients”, ha destacat Andreu Climent.

Els Premis EIT distingeixen als emprenedors amb més talent d'Europa que impulsen solucions als desafiaments urgents que afronta el continent en qüestions com el clima, l'energia, l'alimentació, la salut i les matèries primeres. Inclouen cinc categories, suposen un al·licient per a la labor dels emprenedors i fomenten la innovació amb segell europeu.

Andreu Climent era el candidat de la divisió de salut del EIT, EIT Health. Amb Corify és, des d'ahir, el millor innovador europeu segons l'Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla