Càtedra TIMAC AGRO

La Universitat Politècnica de València i l'empresa TIMAC AGRO Espanya han signat la creació de la Càtedra TIMAC AGRO, Pioners per Naturalesa

[ 16/12/2020 ]

Amb la finalitat de continuar responent a les necessitats de la societat, en general, i de l'agricultura i la ramaderia, en particular, la Universitat Politècnica de València ha signat un conveni de col·laboració amb TIMAC AGRO Espanya S.A, que s'ha materialitzat en la creació de la Càtedra TIMAC AGRO, Pioners per Naturalesa.

Per al rector de la Universitat Politècnica de València, Francisco Mora, “aquesta Càtedra posa de manifest la rellevància del sector agronòmic en els nostres dies i el reclam de la societat per una agricultura que avanç de manera sostenible, respectant el medi ambient”.

Per part seua, segons Alberto San Bautista Primo, director de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi natural de la Universitat Politècnica de València, “la signatura d'aquest conveni confirma la fructífera relació que la nostra institució acadèmica manté amb TIMAC AGRO i ratifica el posicionament de la Universitat Politècnica de València i, en concret, el de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi natural, a nivell nacional i internacional”.

TIMAC AGRO Espanya exporta a més de 100 països

Compromesa amb la indústria agroalimentària, TIMAC AGRO aposta per una clara política d'innovació constant per a satisfer les necessitats dels seus clients. Per a la seua labor, disposa d'un equip investigador, encarregat del desenvolupament de solucions úniques adaptades a l'agricultura del segle XXI. I, d'altra banda, d'una xarxa d'assessors tècnics que treballen per a millorar la rendibilitat de les explotacions agrícoles i ramaderes.

Innovació constant

Per això, i amb el propòsit d'ampliar la seua capacitat investigadora, TIMAC AGRO col·labora amb diferents universitats, europees i americanes. D'aquesta forma, té accés a les fonts de coneixement per a desenvolupar projectes, que li permeten llançar al mercat nous productes -eficients i respectuosos- amb el medi ambient en nutrició vegetal i animal.

“Els nostres enginyers agrònoms treballen per a millorar la rendibilitat de les explotacions agrícoles i ramaderes. A més, la seua formació els fa estar a l'avantguarda de la innovació en el sector”, ha assenyalat Ricardo Llátser, director general de TIMAC AGRO Espanya.

El compromís compartit per la Universitat Politècnica de València i TIMAC AGRO de fer que l'agricultura avance de manera sostenible ha impulsat a les dues entitats a innovar constantment. “Comptem amb un equip internacional que juntament amb els nostres enginyers agrònoms treballen amb un centenar d'institucions científiques i, ara, en el marc d'aquesta Càtedra, el farem també amb la Universitat Politècnica de València, a través de la seua Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi natural”, ha apuntat el director general de TIMAC AGRO Espanya, Ricardo Llátser.

Càtedra TIMAC AGRO, Pioners per Naturalesa

Des de la Càtedra TIMAC AGRO es desenvoluparan activitats de formació, divulgació i transferència de coneixement relacionades amb l'agricultura sostenible. Així mateix, està previst la convocatòria de beques, pràctiques en empresa, premis i la promoció de trobades nacionals i internacionals, seminaris, tallers i conferències. El desenvolupament d'aquestes accions serà dut a terme a través de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi natural.

“Són activitats dirigides a potenciar la relació entre l'Escola i l'empresa, d'interés per al nostre alumnat i professorat, en l'àrea de la nutrició vegetal i animal”, ha declarat Cristina Lull, directora de la Càtedra. Lull ha recordat que “la relació amb Timac Agro ve de fa anys. És un grup que ha participat en diverses ocasions en el Fòrum d'Ocupació de la Universitat Politècnica de València. De fet, diversos dels seus enginyers agrònoms són diplomats per la UPV”.

Càtedres d'Empresa UPV

Després de la signatura de la Càtedra TIMAC AGRO, Pioners per Naturalesa són ja 65 les Càtedres i Aules d'Empresa de la Universitat Politècnica de València. Aquest programa constitueix una forma de col·laboració entra la institució acadèmica i el sector empresarial per a potenciar les relacions de la Universitat amb l'entorn socioeconòmic i incrementar, amb la col·laboració de les empreses, l'oferta d'activitats, en la generació i la difusió del coneixement, així com en la formació de futurs professionals.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla