JARTE

Naix la primera revista d'investigació del campus d'Alcoi de la UPV. El número inicial ja està disponible

[ 15/10/2020 ]

JARTE, Journal of Applied Research in Technology & Engineering (Revista de recerca aplicada en tecnologia i enginyeria), és el nom de la primera revista d'investigació del campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), el número inicial de la qual es troba ja disponible per a qualsevol persona interessada.

La publicació, d'accés obert i sense costos de publicació, si bé naix amb la intenció de difondre els resultats científics del mateix campus (als integrants del qual fan una crida especial per a participar-hi), està oberta a qualsevol investigadora o investigador del món en àrees com l’Enginyeria Química, l’Enginyeria Elèctrica, la Fabricació i l’Enginyeria Mecànica, l’Enginyeria de Materials, l’Enginyeria Tèxtil i les Noves Tecnologies de la Comunicació.

De fet, dels sis articles del número inicial, només un està publicat, exclusivament, per personal investigador de la UPV. La resta, pertanyen a estudis duts a terme per integrants d'altres universitats espanyoles, belgues, pakistaneses i argentines.

L'objectiu, consolidar-se en Scopus i el JCR

Teodomiro Boronat, investigador del campus d'Alcoi de la UPV i editor-cap de JARTE, afirma que la revista sorgeix com a “mostra del compromís amb la difusió de la investigació d'un campus amb una activitat molt intensa en aquest aspecte”.

JARTE, publicació “modesta” en paraules de Boronat, ix a la llum sota el format de la plataforma PoliPapers de la UPV i amb l'objectiu, “a llarg termini, d'accedir i consolidar-se en la base de dades de Scopus i el factor d'impacte Journal Citation Reports (JCR)”, dos elements clau a nivell de prestigi i impacte global en l'àmbit investigador.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local