Programa d'Atracció de Talent

Noelia Ibáñez, Luis Guanter, Marina Murillo... la Universitat Politècnica de València incorpora 13 fitxatges extraordinaris

[ 31/07/2020 ]

El Programa d'Atracció de Talent, aprovat en la Universitat Politècnica de València el 2014, comença a donar els primers fruits. Nou docents extraordinaris han fitxat per la institució valenciana en aquests anys, i altres quatre incorporacions han sigut ja aprovades i estan pendents d'execució. Tots tenen en comú unes trajectòries brillants i no haver format part de la UPV almenys en els dos últims anys.

Segons explica José Manuel Barat, vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat de la UPV i responsable del programa, aquests perfils "ajuden a enriquir els equips de la UPV i pugen el nivell de la institució". Pertanyen a qualsevol dels àmbits científics, tecnològics i artístics d'activitat de la UPV, "amb especial atenció als què es consideren estratègics a l'hora de reforçar línies d'investigació o titulacions noves".

La iniciativa preveu, a més, que la UPV puga posar a la seua disposició un "sistema de bestreta de fons", que els investigadors retornaran quan aconseguisquen els primers finançaments per als seus projectes. Així, els acabats d'incorporar poden contractar a personal pre o postdoctoral per a formar els seus grups d'investigació, amb càrrec a les futures subvencions, ajudes externes o beques que puguen rebre. "El balanç és molt positiu", conclou Barat.

A continuació, es detalla la llista dels pioners d'aquest programa:

Noelia Ibáñez Escriche és doctora en Ciència Animal. El 2015, va gaudir d'una postdoc Marie Curie a l'Institut Rosalin de la Universitat d'Edinburgo a Regne Unit. Ara s'ha incorporat al Departament de Ciència Animal de la UPV.

Luis Guanter Palomar, doctor en Física Ambiental, era fins al 2019 professor a la Universitat de Potsdam. Allí, dirigia el Grup d'Investigació Júnior GlobFluo Emmy Noether finançat per la Fundació Alemanya d'Investigació. Ara treballa al Departament de Física Aplicada i és un dels 6 investigadors de la UPV més influents del món.

Marina Murillo Arcila, doctora en Matemàtiques, va rebre el 2017 el Premi de la Fundació BBVA als millors matemàtics joves i ha participat en el jurat dels Premis Rei Jaume I. En l'últim curs, ha impartit classe al Departament de Matemàtica Aplicada.

José Ricardo Arias González de la Aleja, doctor en Físiques, va passar per la Universitat de Califòrnia-Berkeley abans de recalar a la Fundació Institut Madrileny d'Estudis Avançats en Nanociència (IMDEA Nanociència). Ha publicat en algunes de les revistes de major impacte científic del món i, des del 2019, està adscrit al Departament de Física Aplicada.

Raúl Fuentes Gutiérrez, doctor en Enginyeria, ha sigut professor a l'University College London i a la Universitat de Leeds (Regne Unit). Des del 2019, pertany al Departament d'Enginyeria del Terreny de la UPV.

María Soledad García Valls, doctora en Ciències de la Computació i Enginyeria, va fundar el Laboratori de Sistemes Distribuïts en Temps Real a la Universitat Carles III de Madrid i va ser la directora durant 11 anys. Ara s'ha incorporat al Departament de Comunicacions de la UPV.

Enrique Salvador Quintana Ortí, doctor en Informàtica, és Premi d'Investigació de l'Agència Estatunidenca NASA i ha participat en contractes d'investigació amb empreses de la talla de Mellanox, Microsoft, ABB Suïssa i PetaPath. Pertany al Departament d'Informàtica de Sistemes i Computadors.

Manuel Salmerón Sánchez, doctor en Enginyeria, ha sigut professor a la Universdad de Glasgow i director de la divisió d'investigació de materials en Abengoa. Ha rebut la prestigiosa Beca ERC Consolidator i és editor cap de la revista Materials Science and Engineering (Elsevier). Des del 2019, treballa al Departament de Física Aplicada.

Fernando Vidal Giménez, doctor en Economia, Sociologia i Política Agrària, ha sigut investigador principal en nombrosos projectes competitius i convenis amb empresa. Està adscrit al Departament d'Economia i Ciències Socials.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla