5 milions d'euros per a promoció de mobilitat

ENHANCE, l'aliança europea de la UPV i altres 6 universitats tecnològiques, rep el suport de la UE

[ 10/07/2020 ]

ENHANCE, l'aliança europea d'universitats tecnològiques creada el mes de febrer passat per la Universitat Politècnica de València (UPV) i altres 6 institucions continentals, ha superat amb èxit el tall de la Comissió Europea, convertint-se en un dels 24 projectes aprovats -d'un total de 62 sol·licituds rebudes- en la segona convocatòria de la Iniciativa d'Universitats Europees.

Com a conseqüència d'això, el projecte que integren la UPV, la TU de Berlín (Alemanya) -en qualitat d'universitat coordinadora-, la Chalmers University of Technology (Suècia), la Norwegian University of Science and Technology (Noruega), el Politècnic di Milà (Itàlia), la RWTH Aachen University (Alemanya), i la Universitat Tecnològica de Varsòvia (Polònia), rebrà un finançament de 5 milions d'euros durant els pròxims 3 anys per a establir les bases d'estructures que faciliten i promoguen la mobilitat dels seus estudiants, investigadors i empleats.

Volum, actuacions i objectius

En total, els 7 socis compten amb prop de 245.000 estudiants i, en els últims 5 anys, han aconseguit una mobilitat de 4.400 persones de les seues respectives comunitats universitàries, entre alumnat i personal.

El pla inclou una base de dades de reconeixement i un mapatge d'ofertes d'estudi perquè els interessats puguen seleccionar-les en el marc de l'aliança, amb la seguretat que rebran reconeixement acadèmic automàtic.

A més, els estudiants podran realitzar cursos en línia impartits per les universitats associades, treballar virtualment amb altres estudiants en projectes conjunts, i participar en tallers i escoles d'estiu.

L'objectiu final és que els alumnes aprenguen a pensar críticament, i a desenvolupar i aplicar coneixements i tecnologies en benefici de la societat. Com a coalició d'universitats tècniques, una altra de les metes del programa és la innovació sostenible i el foment de l'esperit empresarial.

Supercampus europeus

Abans del Cim Social de Göteborg de novembre de 2017, la Comissió Europea (CE) va proposar als líders de la Unió la creació de la iniciativa Universitats Europees com a part d'una visió general per a la creació d'un Espai Europeu d'Educació, com tard, en 2025.

Aquests supercampus europeus, segons entén la CE, milloraran la qualitat, la inclusió, la digitalització i l'atractiu de l'ensenyament superior europeu, a més, òbviament, de suposar un important suport en termes d'internacionalització i finançament.

El finançament global creix de 85 a 120 milions d'euros

A aquesta segona convocatòria, s'han presentat un total de 380 institucions d'educació superior de més de 32 països: 26 estats membres de la Unió Europea (tots menys Malta), altres 5 països del programa Erasmus+, i el Regne Unit.

En 2019, a la primera convocatòria de la Iniciativa, van concórrer 54 aliances, integrades per més de 300 universitats de 28 països de la UE. D'elles, 17 van superar amb èxit el procés. Llavors, el finançament va ser de 85 milions d'euros, mentre que l'actual supera els 120 milions.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC