Dia Internacional de la Dona

Música, esport, tallers, exposicions i molt més, per a celebrar el 8 de març a la Universitat Politècnica de València

[ 02/03/2020 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) commemora el pròxim 8 de març, Dia Internacional de la Dona, amb la celebració de nombroses activitats coordinades pel seu Vicerectorat de Responsabilitat Social i Cooperació (VRSC).

Els actes de celebració començaran demà, dimarts 3 de març, amb l'exposició "Dona Treballadora 2020", que podrà visitar-se lliurement en el vestíbul de la primera planta de la Casa de l'Alumne fins al pròxim 13 de març, en horari ininterromput, de 9 a 20 hores.

IX Carrera de la Dona

El programa d'activitats continuarà el dijous 5, amb la celebració de la tradicional Carrera de la Dona UPV, la novena edició de la qual arrancarà de la Plaça d'Esports a les 18.30 hores. Inclosa en el Circuit de Carreres Populars i d'inscripció gratuïta a realitzar en l'oficina d'Informació de l'Àrea d'Esports (edifici 7C), tots i totes les participants han d'acudir amb samarreta blanca.

Com a novetat, enguany, amb el propòsit de donar una major visibilitat a la dona, es realitzarà una doble eixida, començant, en primer lloc, les participants femenines.

Tallers i concert de Maluks

Abans, al matí, tindran lloc dos tallers. El primer, organitzat per Cruz Roja Juventud, sobre igualtat de gènere i apoderament de les dones (Àgora, 9 a 13 h); i el segon, de la mà del grup EmpoderaT de Generació Espontània UPV, per a ajudar a realitzar cartells de cara a la manifestació del 8M (Àgora, 11 a 14 h).

A més, el mateix dijous 5, donarà començament la Jornada Dones i Ciència 2020, en la qual 7 investigadores de prestigi analitzaran la situació actual de l'àmbit.

Per a concloure la jornada, a les 20 hores, Maluks oferirà un concert, organitzat pel Servei de Promoció i Normalització Lingüística, a l'Auditori Alfons Roig de la Facultat de Belles Arts (20 h, entrada lliure fins a completar aforament).

El divendres, lectura pública del manifest

El programa prosseguirà el divendres 6 de març, a les 12 hores, amb la lectura del Manifest del Dia Internacional de la Dona 2020 [vídeo]. Des d'aqueix dia fins al 13 de març, a la sala Ximo Mora de la Casa de l'Alumne (edifici 4K, Campus de Vera), estarà oberta al públic, de 9 a 20 h, l'exposició de Manos Unidas "24 hores d'una dona a l'Índia".

Al costat de tot això, a més, en el Centre Infantil Vera, es pintarà un mural i els xiquets i xiquetes podran gaudir d'un contacontes.

A Gandia: mural fotogràfic col·laboratiu, xarrades i Micro obert

D'altra banda, estudiants de l'Assemblea Feminista del campus de Gandia UPV, amb el suport de la Comissió d'Igualtat, organitzen diverses activitats de lliure assistència. Per a començar, des d'avui mateix fins al dijous 5, s'està realitzant, amb l'ajuda de l'associació EPSGLux, el mural col·laboratiu Què és una dona?, en el qual qualsevol interessat pot participar aportant fotografies pròpies.

A més, aquesta vesprada, a partir de les 17.30 hores, a la Sala de Graus, tindrà lloc la xarrada "Menstruació conscient i sense tabús", impartida per Alba Sebastià, fisioterapeuta i terapeuta menstrual.

Finalment, el dijous 5, el programa d'activitats a Gandia conclourà amb la conferència "Parlem d'art: art i feminisme", impartida per la historiadora de l'art Natalia Molinos i l'artista Marina Martín (Saló de Graus, 12.30 h); i l'esdeveniment Micro obert, on els participants podran cantar, actuar o recitar poesies (Àgora, 13 h).

A Alcoi, III Milla Urbana i viquimarató Editadona

Pel que respecta al campus d'Alcoi, el dijous 5 se celebrarà la tercera edició de Dona UPV-Milla Urbana, la carrera de 1,6 quilòmetres que donarà començament a les 13 hores en la Plaça de Ferrándiz i Carbonell.

Així mateix, el dissabte 7, a les 11 hores, amb l'objectiu de disminuir la subrepresentació de dones en Viquipèdia, tindrà lloc la viquimarató Editadona, de lliure inscripció via online, i en la qual els participants elaboraran nous articles sobre dones de les comarques centrals i milloraran els continguts ja existents.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC