Premi FPdGi en Recerca Científica

La reina Letizia presideix l'acte de proclamació a la UPV. Rubén Darío Costa ha sigut elegit per les seues investigacions en LED amb components biològics

[ 12/02/2020 ]

La Universitat Politècnica de València ha acollit avui la proclamació del Premi Fundació Princesa de Girona en la categoria de Recerca Científica 2020. L'acte ha sigut presidit per la reina Letizia, qui ha assistit a les diferents activitats que han tingut lloc al llarg del matí al campus de Vera.

El Premi Fundació Princesa de Girona, en la categoria de Recerca Científica, es concedeix a joves científics i científiques amb projectes o experiències d'investigació destacats en la seua disciplina, persones emprenedores, innovadores i amb un elevat potencial de desenvolupament futur. En aquest cas, ha sigut seleccionat Rubén Darío Costa, valencià de 36 anys, doctor en Química. El jurat ha destacat l'originalitat de les seues investigacions en el camp dels LED amb components biològics amb la finalitat de reduir l'impacte mediambiental.

Costa treballa des del 2017 a l'institut IMDEA Materials de Madrid, on lidera el laboratori de materials i dispositius optoelectrònics híbrids. Entre altres reconeixements, va rebre el Premi MIT Technology Review 2017 com a Persona Innovadora Europea menor de 35 anys, el Premi Joves Investigadors 2016 de la Reial Societat Espanyola de Química o el Silver Medal European Young Award.

Un jurat d'excepció ha sigut l'encarregat de la seua selecció: María Blasco, directora del Centre Nacional d'Investigacions Oncològiques (CNIO); Ángel Carracedo, investigador del Centre d'Investigació en Medicina Molecular i Malalties Cròniques (CIMUS); Avel·lí Corma, investigador de l'Institut de Tecnologia Química (centre mixt UPV-CSIC); Adela Cortina, catedràtica d'Ètica i Filosofia Política de la Universitat de València; Rosa Menéndez, presidenta del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC); Daniel Ramón Vidal, biòleg; Guadalupe Sabio, investigadora i Premi Princesa de Girona en Recerca Científica 2012, i Rolf Tarrach, físic i rector emèrit de la Universitat de Luxemburg.

Capital de talent

València ha sigut la primera parada de la gira anual que la Fundació Princesa de Girona ha realitzat per a anunciar el nom de la persona guardonada que ha destacat per la seua trajectòria i el seu compromís en la categoria de Recerca Científica.

Cal recordar que la Fundació convoca des del 2010 els Premis Fundació Princesa de Girona amb la voluntat de promoure i fomentar la iniciativa i l'esforç, la recerca científica i la creativitat artística, la solidaritat i el desenvolupament del talent de la joventut emprenedora i innovadora que demostra inquietud per construir un món més just en un entorn globalitzat, i que té la capacitat d'assumir riscos i la motivació necessària per a induir canvis en la societat. Els guardons estan dotats amb 20.000 euros.

Repte emprenedor

Abans, de 9 a 12 h del matí, s'ha celebrat un repte d'innovació on han participat prop de 300 joves amb edats compreses entre els 16 i els 24 anys. Durant tres hores, les persones participants han treballat en equip per a cercar "petites i grans solucions per a frenar el canvi climàtic". L'activitat, liderada per l'emprenedor Xavier Verdaguer, ha premiat la proposta d'Elena, Andrea, Lucía i Daniel, que han ideat un sistema que ofereix més velocitat de wifi a més fem reciclat.

Gira per cinc ciutats per a proclamar les persones guanyadores

La gira de proclamacions dels guardons ha arrancat a la ciutat de València. Dins de dues setmanes, el pròxim 28 de febrer, la gira arribarà a la Corunya amb l'anunci del premiat o premiada en la categoria Social. Logronyo acollirà el 12 de març la proclamació de la categoria Arts i Lletres. I l'última parada tindrà lloc el 26 de març a Toledo, on es farà públic el nom del guanyador o guanyadora de la categoria Empresa.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera