Porte una científica a la meua escola

Mil xiquetes i xiquets de l'entorn del campus de Gandia coneixen investigadores, tecnòlogues i professores de la UPV

[ 11/02/2020 ]

Mil xiquets i xiquetes de l'entorn del campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) es beneficiaran de la iniciativa "Porte una científica a la meua escola", impulsada, per segon any consecutiu, per la Comissió d'Igualtat del citat campus amb l'objectiu d'acostar a escoles i instituts l'experiència i els coneixements de científiques, tecnòlogues, professores i estudiantes de la UPV.

L'activitat s'emmarca en els actes celebració del Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, que es commemora cada 11 de febrer, a nivell global, des del 2017. A Espanya, així mateix, hi ha una iniciativa, 11-F, que programa més de 1.700 activitats a tot l'estat i a la qual s'ha adherit la UPV.

Evidenciant prejudicis amb la finalitat d'erradicar-los

"Porte una científica a la meua escola" té com a fi últim "crear referents de dones científiques reals per a les xiquetes i xiquets, i que comproven que les ciències, les matemàtiques, la tecnologia i l'enginyeria són divertides i tenen la clau per a comprendre i resoldre molts dels problemes de la humanitat", afirmen des de la Comissió d'Igualtat del campus.

Durant l'activitat, a més, s'exposen "dades que demostren que encara hi ha prejudicis quant a la consideració de professions de dones i d'homes", i s'argumenta "com aquestes idees preconcebudes no responen a les capacitats reals que tenim les persones", afigen.

Programació, física de fluids, música i acústica, tecnologia 5G o investigació marina són alguns dels temes que es tractaran durant els tallers, que tindran lloc aquest mes de febrer.

'La científica màgica'

A més de les xarrades i tallers en col·legis i instituts, la Comissió d'Igualtat ha organitzat també una activitat per a tota la família. Es tracta de l'obra La científica màgica, un espectacle de la companyia Els Gats amb Bates en el qual les persones assistents gaudiran de trucs de màgia realitzats a partir de metalls i l'ús de les matemàtiques.

L'esdeveniment, d'accés lliure fins a completar l'aforament del recinte, tindrà lloc el dissabte 22 de febrer, a partir de les 12 h, a la Casa de la Marquesa de Gandia.

Segons expliquen des d'Els Gats amb Bates, l'obra de teatre està inspirada en la vida d'Ada Lovelace, matemàtica considerada com la precursora de la programació. L'activitat compta amb el suport de l'Ajuntament de Gandia i de la Proposta d'Accions Culturals (PAC) 2020 de la UPV.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC