Universitat hispanoparlant líder a nivell mundial

Més de 2 milions de persones han triat ja els cursos en línia oberts i massius de la UPV per a formar-se

[ 20/12/2019 ]

Ja són més de dos milions les persones de tot el món que han triat MOOC (cursos en línia oberts i massius, coneguts així per la sigla en anglès) de la Universitat Politècnica de València (UPV) per a formar-se en les més variades disciplines.

Amb aquesta xifra, la UPV es consolida com a líder nacional en nombre d'usuàries i usuaris inscrits, i també en nombre de cursos oferits. I ocupa, a més, un dels primers llocs en l'àmbit continental.

88 cursos disponibles actualment

La UPV va posar en marxa la docència en xarxa l'any 2013 i, en l'actualitat, ofereix un total de 88 cursos diferents, impartits per 119 professors, dels quals 95 són membres de la UPV i 24, professorat extern. Aquest tipus de docència es pot trobar en dues plataformes: upvx, la plataforma pròpia de la UPV, i edX, la iniciativa impulsada per la Universitat de Harvard i el MIT.

Entre les 25 millors del món en MOOC

Segons MOOC Performance 2020, el rànquing mundial d'universitats MoocLab 2020 situa la UPV com la universitat hispanoparlant líder i entre les 25 millors del món en aquest àmbit. La classificació inclou més de 200 institucions de tot el món i és el primer rànquing mundial centrat en aquest tipus de docència.

Aquesta primera edició, que inclou entitats que ofereixen cursos en les tres plataformes líders (Coursera, edX i FutureLearn), classifica les universitats segons cinc paràmetres: nombre de MOOC oferits, itineraris d'aprenentatge, micromàsters impartits, títols i rànquing mundial mitjà de la institució.

Gran varietat de matèries

Dels 88 cursos en línia que ofereix la UPV, hi ha paquets complets d'idiomes, com els cursos d'espanyol, anglès i valencià (anglès B2, espanyol per a hispanoparlants, i valencià B2, C1 i C2), matèries bàsiques d'accés a la universitat (física, química, matemàtiques...) i eines ofimàtiques (cercar en Internet, Word, Excel, PowerPoint...).

A més, la UPV ofereix també formació relacionada amb les tecnologies de la informació (TIC) per a negocis, aprenentatge automàtic, Internet de les coses, radiocomunicacions, disseny de robots, so en 3D, programació Android; la gestió empresarial (lideratge, grups de millora de processos, innovació); la construcció (disseny de dics, encofrats, disseny d'aeroports); l'enginyeria tèxtil (microcàpsules, tecnologies avançades per a la indústria tèxtil); com també amb temes com les tecnologies per a la cura de les persones grans, la introducció a la inversió borsària o la salut i la nutrició.

Formació de qualitat, oberta i gratuïta

Els MOOC de la UPV estan dirigits a qualsevol persona amb accés a Internet, amb independència de si és membre de la UPV o no, i consisteixen, fonamentalment, en una sèrie de vídeos on s'expliquen els conceptes bàsics, segmentats de manera que l'estudiant puga consultar cada concepte tantes vegades com necessite. A més, inclouen una sèrie d'exercicis intercalats que permeten a l'usuari o usuària consolidar allò après.

Finalment, els MOOC de la UPV contenen una sèrie d'exàmens després de cada unitat per a comprovar la progressió, així com un examen final de verificació. Com a complement a tot això, els MOOC disposen d'un fòrum de suport en el qual l'alumnat pot intercanviar dubtes i coneixements amb la resta d'alumnes i el professorat.

En total, els cursos solen durar de 2 a 12 setmanes i, d'acord amb el seu contingut, poden exigir entre 2 i 5 hores setmanals de dedicació, aproximadament.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla