XIII Premis Idees UPV

Vitcord, Streamloots, Bounsel i Angélica Bellver, grans vencedors de la nit de l'emprenedoria

[ 05/12/2019 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) va acollir anit la celebració de la 13a edició dels Premis Idees UPV, que any rere any reconeixen als millors projectes emprenedors donats suport per l'Institut Idees de la UPV.

Durant l'acte es van repartir, entre premis i reconeixements, un total de 19 guardons, amb una dotació econòmica global de 33.000 euros.

Innocontents Vitcord, guanyador del premi de major quantia

De tots els guardons, el de major quantia de la nit, 6.000 euros, era el Premi Trajectòria, que va recaure en Innocontents Vitcord, la start up valenciana fundada al gener de 2016 per Adrián Doménech, llicenciat en Administració i Direcció d'Empreses per la UPV.

L'empresa, que compta amb una vintena de treballadors en les seues oficines de València i Madrid, és la creadora de Vitcord, l'aplicació per a la generació de vídeos col·lectius que compta ja amb més de mig milió d'usuaris.

LikeMinded Techonologies, vencedor en la categoria Avanza

En la categoria Avanza, que reconeix a empreses constituïdes amb data anterior al 31 de desembre de 2017, el primer premi, dotat amb 4.000 euros, va correspondre a LikeMinded Techonologies.

LikeMinded Technologies és la creadora de Streamloots, aplicació que permet als streamers interactuar amb els seus espectadors en temps real.

El podi de la categoria el van completar Nespra, empresa de telecomunicacions que ofereix un servei de captura de dades per sensors connectats a Internet, reconeguda amb el segon premi i 3.000 euros de dotació econòmica; i Auxistencia, l'empresa creadora d'Aiudo, el servei de cura de persones majors, tercera classificada i amb 2.500 euros de premi.

Angélica Bellver, premi Dona Emprenedora

La principal novetat de la present edició era la creació del premi Dona Emprenedora, dotat amb 3.000 euros, i que va recaure en Angélica Bellver, creadora d'IDS, empresa de solucions professionals per a l'enginyeria i la topografia a través de l'ús de drons i altres tecnologies d'avantguarda.

Bounsel, The Cottage Ritual i Sensòria Biocare, premiades en la categoria Lean

En la categoria Lean, destinada a premiar empreses recentment creades, els vencedors van ser Bounsel, la plataforma intel·ligent de gestió integral de contractes (3.000 €); The Cottage Ritual, empresa d'instal·lació, reparació i manteniment en obres de construcció (2.000 €), i Sensoria Biocare, companyia que ofereix solucions, a partir de l'enginyeria biomèdica, a la pèrdua auditiva com a conseqüència del soroll recreatiu (1.500 €).

Heatl Tech Solutions, primer premi del VII Challenge Idees UPV

Durant la gala, es va fer lliurament també dels premis del VII Challenge Idees UPV, el vencedor absolut de la qual va ser Heatl Tech Solutions (2.000 €). A més, es van lliurar dos segons premis, a Rocket Viet i Telecopower, dotats amb 1.500 € cadascun; dos tercers, a Mr. Cooper i Rural Trip, premiats amb 1.000 € cadascun; i dos quarts, Tailor i B2B2C, amb dotacions de 500 €.

Eugenio Calabuig, Jaime Barba, Christian García Almenar i VLC Photonics, reconeguts

A més, la nit de l'emprenedoria va reconèixer a Eugenio Calabuig, president de Global Omnium, i Jaime Barba, CEO de la Divisió Tecnològica GOAigua, amb el Guardó Honorífic per la posada en marxa de GO HUB, un nou espai d'innovació oberta a València.

Així mateix, Christian García Almenar, confundador de l'empresa Intrinsic (comprada per VMware, que forma part de DELL), va ser reconegut amb el premi Ambaixador Idees UPV; i VLC Photonics, la spin off de la UPV especialitzada en el desenvolupament de microxips d'altes prestacions, va obtenir el Premi Trajectòria Empresarial.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC