Coneix les 4 noves titulacions

La UPV aprova, de cara al pròxim curs, dos dobles graus, un màster universitari i un grau més

[ 22/10/2019 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha aprovat, en Consell de Govern, 4 noves titulacions de cara al pròxim curs. Es tracta, en concret, del Doble grau en Matemàtiques + Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació, el Doble grau de Matemàtiques + Enginyeria Civil, el Grau en Disseny Arquitectònic d'Interiors i el Màster Universitari en Ciberseguretat i Ciberinteligencia.

Amb aquest pas, la UPV dóna llum verda a l'inici dels treballs de la memòria de verificació tant dels dos últims com del Grau de Matemàtiques, necessari per a impartir, a partir de setembre de 2020, els dos nous dobles graus anteriorment citats.

El Grau de Matemàtiques no s'oferirà com a títol únic

Referent a això, el vicerector d'Alumnat, Cultura i Esport de la UPV, José Luis Cueto Lominchar, ha aclarit que el Grau de Matemàtiques "en cap cas s'oferirà com a títol únic", sinó que l'objectiu de la universitat és posar en marxa dobles títols que tenen una resposta molt positiva per part de l'alumnat "quant a demanda i a ocupabilitat".

Els dos dobles graus són una iniciativa de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports i el Departament de Matemàtica Aplicada de la UPV.

Segons Cueto "és possible que el curs que ve es puguen ja oferir, perquè les dobles titulacions no requereixen verificació si ja les posseeixen els títols individualment", com és el cas dels dos graus que complementaran, al costat del de Matemàtiques, les dues noves titulacions dobles oferides. Així doncs, el següent pas és aconseguir el vistiplau de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA).

Primer grau de tres anys a la UPV

Com ja s'ha assenyalat, també ha sigut aprovada la memòria de verificació del Grau en Disseny Arquitectònic d'Interiors, un títol especialment nou, ja que és el primer que implantarà la UPV amb una duració de tres anys. Creat a proposta de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA-UPV), aquesta nova titulació habilitarà per a la professió regulada d'interiorista i decorador/a.

Segons Cueto, el nou grau sorgeix "amb una gran responsabilitat per part de l'ETSA-UPV, perquè lleva l'oferta d'estudiants del títol d'arquitectura". Així doncs, aquest nou grau, que s'espera s'impartisca el curs que ve, tindrà 75 places que es restaran del Grau en Fonaments de l'Arquitectura.

Ciberseguretat i ciberinteligencia

El Màster Universitari en Ciberseguretat i Ciberinteligencia respon a una iniciativa de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica (ETSEI-UPV). Segons Cueto, s'espera que aquest màster tinga "una demanda sostinguda perquè ve d'un títol propi que ja es va oferir amb èxit en el Centre de Formació Permanent de la UPV".

Per a accedir a aquest màster, que tindrà una duració d'any i mig (90 crèdits), serà necessari posseir el títol d'una enginyeria o grau en informàtica o telecomunicació, en qualsevol de les seues especialitats, o un títol similar relacionat amb les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (TIC). Per a aquest primer curs, s'habilitaran 25 places de nou ingrés.

El Centre d'Investigació de Tecnologia de l'Edificació, promogut per Manuel Ramírez, més a prop

Durant la sessió, a més, el Consell de Govern ha ratificat el reglament del Centre d'Investigació de Tecnologia de l'Edificació, la creació de la qual va ser promoguda per l'investigador, ara ja jubilat, Manuel Ramírez.

Dependent del Departament de Construccions Arquitectòniques de la UPV, segons el vicerector d'Investigació de la UPV, José Capilla, és una estructura "que donarà més presència a la investigació en l'àmbit d'arquitectura de l'edificació". Després de l'aprovació del reglament, s'espera que el Centre es pose en marxa abans de final d'any.

Adhesió a la Carta sobre Emergència Climàtica

Finalment, cal destacar que la UPV s'ha adherit a la iniciativa mundial dels centres d'educació impulsada per Nacions Unides, i el rector de la UPV, Francisco Mora, signarà la Carta sobre Emergència Climàtica, l'objectiu de la qual és aconseguir més recursos per a la investigació del canvi climàtic. Així mateix, la UPV es compromet a ser carboni neutral per a entre 2030 i 2050, a més de fomentar l'educació ambiental.

Com ha explicat la vicerectora dels Campus i Sostenibilitat, Marilda Azulay, "la universitat té la possibilitat d'assumir un paper crucial com a agent dinamitzador del canvi necessari. És una peça clau en la sensibilització i formació de la joventut, així com en la investigació. Tots dos són pilars fonamentals per a informar i assessorar la societat en la presa de decisions en aquest repte que requereix de l'esforç de tota la societat, en tots els àmbits".

Tal com arrepleguen els Estatuts de la UPV, el Consell de Govern és l'òrgan encarregat de governar la universitat. El seu ple està compost per 56 persones presidides pel rector i es reuneix, com a mínim, una vegada al trimestre.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla