Especial Azalea – Dia 5

La SDE expressa el seu desig de mantenir la barraca sostenible exposada en Szentendre i anima a l'equip de la UPV a participar en Wüppertal 2021

[ 26/07/2019 ]

La Solar Decathlon Europe expressa el seu desig de mantenir la barraca sostenible exposada en Szentendre i anima a l'equip de la UPV a participar en la pròxima edició del certamen

A menys de 48 hores del final de la Solar Decathlon Europe 2019 (SDE 2019), i amb molt més temps per a pensar del que els participants han tingut durant els últims mesos, el dubte es troba en l'ambient... tornarà a presentar-se l'equip d'Azalea a intentar repetir èxit en la pròxima edició del certamen?

El cansament acumulat, i el sobre esforç de tirar avant les obligacions acadèmiques mentre preparaven una competició de primer nivell internacional, fan dubtar a alguns membres de l'equip. En el pol oposat, la il·lusió d'un nou repte i la possibilitat de viure una altra experiència extraordinària a nivell professional i humà, juguen molt a favor.

L'organització, molt satisfeta amb el treball realitzat per l'equip de la Universitat Politècnica de València (UPV), porta setmanes animant constantment als membres d'Azalea a tornar a competir en 2021.

No en va, l'impacte de la barraca sostenible ha sigut tal que la SDE ja ha iniciat els contactes per a mantenir l'habitatge creat per Azalea exposat a Szentendre (Hongria) durant un període de temps extra una vegada finalitzat el certamen.

La inscripció per a Wüppertal, oberta fins al pròxim 25 d'octubre

Mentrestant, fins i tot des d'abans de la celebració de la present edició de la SDE, la pròxima ja està en marxa. En concret, el passat 29 de març es va obrir oficialment la inscripció per a Wüppertal 2021, el termini de la qual finalitzarà el pròxim 25 d'octubre.

Com a novetat, la SDE 2021 planteja la cerca de projectes que resolguen alguna de les tres següents situacions urbanes: renovació d'un edifici d'habitatge col·lectiu existent i la seua extensió en superfície; disseny d'edifici d'habitatge col·lectiu en un solar entre mitgeres; o renovació i extensió en altura d'un edifici d'habitatge col·lectiu.

S'edificarà un únic pis de demostració de l'habitatge col·lectiu dissenyat

Claudio Montero, oficial de Competició i Regles de l'Energy Endeavour Foundation, organitzadora principal del Solar Decathlon a Europa, explica que l'objectiu de l'edició de 2021 "és el disseny d'un edifici col·lectiu en aqueixes tres situacions. Cada equip pot triar per a quina ciutat ho fa. Simplement, es donen tres exemples en Wüppertal perquè, el que el vulga resoldre ací, ho faça. I si prefereixen plantejar-ho a la seua ciutat d'origen, és igualment vàlid".

"Posteriorment", afig, "d'aqueix edifici d'habitatge col·lectiu que dissenyen, triaran un pis, i aqueix és el que construiran i muntaran en una vila solar similar a la que tenim ací en Szentendre, on comptem amb unes parcel·les de 20x20 metres. És a dir, que s'edificarà una única unitat de demostració".

Hi haurà premi en Arquitectura despús-demà?, aconseguirà Azalea la gesta d'aconseguir el top 5 de la competició en la seua primera participació en el certamen?, serà Wüppertal la pròxima estació d'aquest grup de ments privilegiades? El cap, alhora, en el present i el futur. Així passen les últimes hores de la SDE 2019 els membres d'Azalea, un equip que, succeïsca el que succeïsca aquest diumenge en Szentendre, ja ha fet història.

Especial Azalea, dia a dia

Dia 0: Un 2n premi i acariciant el podi general a una setmana del final de la SDE 2019

Dia 1: Com és possible construir en dues setmanes una casa amb totes les comoditats i únicament proveïda amb energia solar? Coneix els secrets de la barraca sostenible que sorprèn a Europa

Dia 2: El colp més dur... però vius: millor equip espanyol i amb el podi encara a tir