Especial Hyperloop - Dia 2

A l'estiu californià, fins als dilluns saben bé: Hyperloop UPV anota un triple en l'últim minut i es porta la primera alegria de la setmana a casa

[ 16/07/2019 ]

Pocs integrants de l'Hyperloop UPV han participat en les edicions anteriors del repte, molt pocs. Ara mateix, a l'inici de la fase final de la competició, són quelcom així com els Lakers en aquesta pròxima temporada 2019-2020: un equip renovat quasi per complet i en el qual hi ha posades moltes esperances, però que també compta amb la saviesa d'alguns membres que sí que han competit a Califòrnia en anys anteriors, com Lebron James.

Aquesta experiència es transmet entre la formació i s'adopta ràpidament com a rutina. Encara que tres quartes parts de l'equip siguen novençans en la Hyperloop Pod Competition, es comporten amb una familiaritat i eficiència que semblen participants de múltiples desafiaments. Els relats de les experiències passades ajuden a crear un imaginari col·lectiu i a fer-lo propi, com si es tractara de llegendes.

Aquesta familiaritat adquirida genera certa confiança, o tranquil·litat, en el grup. Les grans avingudes de la ciutat ja són conegudes; la taverna Mariscos Guillen segueix en el mateix lloc oferint menjar mexicà barat i bo; l'organització de SpaceX no ofereix sorpreses inesperades. Així, l'Hyperloop UPV pot centrar-se totalment a treballar en el seu prototip, ja que la competició sembla més complicada que mai.

El continent a batre

Haver participat com a finalista en totes les edicions del repte durant els últims quatre anys és tot un avantatge competitiu. L'altra cara de la moneda és que el ritme frenètic que han seguit per a aconseguir-ho ha col·locat el conjunt en un cert desavantatge respecte a altres formacions.

L'Hyperloop UPV sol seguir un cicle de tasques en el qual al juliol participen en el desafiament, al setembre realitzen processos de selecció de nous membres i a l'octubre és quan, aproximadament, comencen a treballar en el nou prototip. Aquest ritme els permet treballar en el projecte uns vuit o nou mesos cada any.

Altres participants han tingut prop de dos anys per a treballar en el model que presenten el 2019. La raó és senzilla: no van assolir la fase final el 2018 i, per tant, van continuar millorant el seu prototip des de llavors per a classificar-se enguany. El conjunt de l'Indian Institute of Technology Madras o fins i tot l'estatunidenc del Massachusetts Institute of Technology estan exemples d'això i, sens dubte, suposen contendents a tenir en compte.

Els grans contrincants, no obstant això, vénen de casa. Europa és l'adversari a batre en aquesta competició i els equips del vell continent són els favorits. El prototip de la Technical University of Munich (Alemanya) -guanyador en les últimes dues edicions- i els de les formacions de la Delft University of Technology (Països Baixos) i l'École Polytechnique Fédérale de Lausanne (Suïssa) -finalistes el 2018- participen enguany també i tots els seus moviments són observats amb expectació.

Un dilluns amb un bon sabor de boca

El dilluns 15, a les 16 hores, una furgoneta amb diversos membres de l'Hyperloop UPV es troba aparcada a la porta del recinte de SpaceX on se celebra l'esdeveniment. Com si d'un equip de bàsquet es tractara, de nou estan ací per a fer un relleu amb els seus companys, ja que hi ha una limitació màxima de 15 membres per grup dins de l'espai de competició. Si algú vol entrar, abans ha d'eixir una altra persona per a intercanviar la targeta que hi dóna accés.

No obstant això, el reemplaçament ha sigut detingut a través del walkie-talkie, perquè una de les enginyeres de SpaceX ha arribat a la carpa on es troba Turian per a procedir a realitzar alguns tests. Els nervis afloren i les mirades inquietes s'intercanvien entre l'alumnat de la UPV: saben que l'orientadora (advisor) que es troba ara mateix amb l'equip és una de les més estrictes.

Sobre les 16 hores i 23 minuts, un membre de la formació ix i es dirigeix a la furgoneta on es troben alguns companys. "Tres de tres superades!", crida. Somriures, abraçades i alegria. En els últims minuts del dia, in the clutch, com es diria en l'argot del bàsquet, s'han superat proves importants i, a més, com també assenyala el portador de la bona notícia, "això ens situa ara mateix en el lloc 3 de la classificació". Més abraçades.

Fernando Galtier, director de marca (brand manager) de l'Hyperloop UPV, ens fa xafar terra als presents al moment: "és massa prompte per a tenir en compte la classificació, massa prompte. En aquesta part tan primerenca de la competició els canvis en la classificació es donen en qualsevol moment i poden ser molt grans". Té tota la raó. L'alegria del dia, no obstant això, ací queda.

Hyperloop Pod Competition 2019, dia a dia

- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 0

- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 1

- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 2