Del 20 al 26 de maig

La UPV celebra, en el marc de la commemoració del seu 50 aniversari, la seua Setmana del Compromís Social, amb exposicions, fòrums, concerts i molt més

[ 16/05/2019 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) celebra, en el marc de la commemoració del seu 50 aniversari, la Setmana del Compromís Social, que tindrà lloc del 20 al 26 de maig, amb un programa que té com a objectiu fomentar els seus valors a través de la cultura, la innovació i l'organització de presentacions, fòrums i trobades al campus de Vera (València).

Exposicions i fòrums

Les activitats començaran el dilluns 20 de maig amb la inauguració de les exposicions "Escola d'estiu: la seua història", "Nosaltres, les escriptores. Valencianes en el temps" i "Dones Valencianes que han fet història". La primera podrà ser visitada al jardí de Rectorat, mentre que les dos següents se situaran en el vestíbul de la Biblioteca central.

El dimarts 21, a partir de les 10 h, tindrà lloc, al Paranimf de l'edifici del Rectorat de la Universitat, el I Fòrum d'Innovació Social de la UPV. La jornada inclourà diverses conferències i una taula redona, en la qual participaran experts en innovació social com ara Javier Ibañez, director tècnic del centre d'innovació Las Naves, o Sergio Belda, tècnic superior d'investigació de l'Institut de Gestió de la Innovació i del Coneixement (UPV-CSIC).

Reconeixement del paper de la dona

L'endemà (17 h), se celebrarà -també al Rectorat- l'acte Pioneres UPV, a través del qual la comunitat universitària reconeixerà les primeres alumnes i companyes que van obrir pas a la incorporació de la dona a la universitat i van contribuir a formar la UPV del segle XXI.

Concerts i trobades

El mateix dimecres 22, també a partir de les 17 h, arribarà el torn del Concert de les Corals Sènior de les universitats públiques valencianes, que tindrà lloc al Paranimf del Rectorat.

Seguint el programa, el dijous 23 de maig, la sala d'actes de l'edifici Nexus acollirà, a les 20 h, el concert de La Fúmiga, organitzat amb motiu de la coincidència entre el 50 aniversari de la UPV i 25 del Servei de Promoció i Normalització Lingüística (SPNL-UPV). La Fúmiga, icona del fenomen de traslladar agrupacions formades per instruments de vent i percussió del carrer a l'escenari, oferirà un repàs al panorama musical actual en valencià a partir de la seua particular combinació de música de banda i alternativa.

El viernes 24, a las 10:30 h de la mañana, se llevará a cabo el Encuentro de Proyectos y Prácticas de Cooperación al Desarrollo, mientras que, a las 19 h, tendrá lugar el I Encuentro Experiencias Escola d'Estiu. Tots dos esdeveniments tindran com a ubicació la sala d'actes de l'edifici Nexus.

Por último, el broche a esta Semana lo pondrá el sábado la celebración, con la colaboración de l'Escola d'Estiu, del Día Alumni 2019. Sorpreses, xarrades, treball en xarxa i jocs tindran lloc a partir de les 11 h en una jornada familiar que reunirà tots aquells antics Alumni que hi vulguen acudir.

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local