Entre les 200 millors del món

El rànquing Times Higher Education situa la UPV entre les universitats amb més impacte social i econòmic

[ 03/04/2019 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) es troba entre les primeres 200 universitats de tot el món amb més impacte social i econòmic. Així es desprèn del 2019 THE University Impact Rànquings, elaborat per Times Higher Education i publicat avui dimecres. Aquest rànquing classifica l'impacte de les universitats basant-se en el compromís que han adquirit amb els Objectius de desenvolupament sostenible (ODS), una iniciativa impulsada per les Nacions Unides.

Va ser el 2015 quan l'ONU va aprovar l'Agenda 2030 sobre el desenvolupament sostenible, que conté 17 objectius i s'entén com una crida d'atenció a tots els països per a eliminar la pobresa, combatre el canvi climàtic, garantir l'educació, la igualtat de la dona, la defensa del medi ambient o treballar pel disseny de les nostres ciutats.

La UPV destaca en l'objectiu 17

El rànquing elaborat per THE situa la Universitat Politècnica de València dins dels 200 primers llocs del món d'universitats compromeses amb els ODS. La UPV destaca en el que THE considera més important: l'ODS número 17, que anima a fomentar aliances per a aconseguir els objectius establits per les Nacions Unides. THE dictamina que la UPV està en el lloc 57 de tot el món.

THE ha valorat el treball realitzat per la UPV en tots aquests àmbits: especialment, en iniciatives com la Xarxa de Voluntariat de la UPV (que reuneix més de 400 membres de la comunitat universitària involucrats en accions de voluntariat al llarg de tot l'any); el Màster Universitari en Cooperació al Desenvolupament que imparteix; les jornades, trobades i congressos organitzats per la UPV vinculats a l'Agenda 2030, així com l'aposta de la Universitat per incloure els valors dels ODS en el seu Pla estratègic, entre molts altres mèrits.

La 20a del món en producció i consum responsable

La classificació elaborada per THE destaca també la contribució de la UPV en tres objectius més: la producció i el consum responsable; ciutats i comunitats sostenibles, i acció pel clima. En concret, el rànquing situa aquesta institució com la vintena de tot el món en producció i consum responsable. I en tres es troba entre les cent primers del món (indústria, aliances, lluita contra el canvi climàtic i ciutats sostenibles).

A tot això han contribuït les campanyes de comerç just llançades per la institució, apostes com ara el Mercat Agroecològic, que una vegada a la setmana porta al campus de Vera productes locals i de temporada; l'estricta política ambiental, i la gestió de residus (químics, perillosos...), entre altres.

Pionera

En definitiva, segons assenyalen des de THE, la inclusió en aquest rànquing defineix la UPV com "pionera a nivell mundial, demostrant el seu compromís amb els Objectius de desenvolupament sostenible, no solament a través de l?ensenyament, la recerca i la transferència de coneixements, sinó també incorporant-los als procediments interns de la institució".

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local