Ja és 12è a nivell mundial

L'FSUPV Team prossegueix el seu ascens meteòric: tercer millor equip europeu i únic espanyol de combustió dins dels 200 millors internacionals

[ 25/02/2019 ]

L'FSUPV Team, l'equip de Formula Student (certamen dirigit a estudiants d'universitats de tot el món que promou l'excel·lència en l'enginyeria, i on l'alumnat dissenya, construeix i desenvolupa un monoplaça) de la Universitat Politècnica de València (UPV), prossegueix el seu ascens imparable.

No en va, segons la recent actualització del rànquing mundial, ocupa ja la 12a posició, sent el tercer millor equip europeu i l'únic espanyol de combustió dins dels 200 més destacats a nivell internacional.

"Són dades que crèiem impossibles d'aconseguir fa cinc anys, quan l'equip va començar a dissenyar el primer cotxe", comenta Víctor Forner, coordinador de l'FSUPV, "però amb cada nou prototip, anàvem descobrint que érem capaços, any rere any, de posar en pista un cotxe cada vegada millor".

El 2019 vol participar en les quatre proves més importants d'Europa

Ja la idea és no detenir-se. No en va, enguany, l'FSUPV té la intenció de participar en les quatre competicions més importants d'Europa: Est, Àustria, Alemanya i Espanya. En cadascuna, "l'objectiu és continuar avançant, demostrant que un equip jove, però ben coordinat, és capaç de conquistar els llocs més alts".

Això no hauria sigut possible "sense el suport rebut per part de la UPV, a la qual volem donar-li les gràcies, així com als patrocinadors, família i amistats", afig.

Formula Student: 120 equips del món competint en vuit proves amb els seus monoplaces

Formula Student és una competició que posa a prova la capacitat dels equips fora de la pista (atenent l'organització, el pla de viabilitat i el disseny del prototip) i dins d'aquesta (mesurant aspectes fonamentals per a un monoplaça). En l'actualitat, participen més de 120 equips de tot el món.

En total, Formula Student es compon de vuit proves, tres estàtiques (on el cotxe no ix a pista) i les cinc restants dinàmiques, és a dir, en circuit. Cadascuna aporta punts a la classificació general d'acord amb la valoració dels jutges o els temps obtinguts sobre l'asfalt.

3r a Michigan, 10è a Hockenheim Ring i 5è a Montmeló

Aquesta temporada, l'equip competirà amb l'FSUPV-06, sisè monoplaça de la història de l'equip, que aspira a millorar uns resultats històrics, com l'extraordinari tercer lloc aconseguit al circuit pioner i de major prestigi de la competició: Michigan.

A més, durant el passat estiu, l'equip va ser dècim a Hockenheim Ring (Alemanya) i cinquè a Montmeló. Va finalitzar en totes dues competicions com el millor equip espanyol.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla