Des del prisma estatunidenc

La UPV acull el Fòrum "Qüestionant l'emprenedoria", organitzat per l'Associació VIA Cercle Jefferson

[ 08/02/2019 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha acollit la celebració del Fòrum "Qüestionant l'emprenedoria", una trobada organitzada per l'Associació VIA Cercle Jefferson (integrada per Alumni exbecaris participants en programes d'intercanvi patrocinats pel govern estatunidenc) amb la col·laboració de l'American Space València i l'Ambaixada dels Estats Units.

Durant l'esdeveniment, que ha comptat amb la presència de Duke Buchan III, ambaixador dels Estats Units a Espanya i Andorra, i el rector de la UPV, Francisco Mora, ponents que al seu moment van participar en el Programa de lideratge per a visitants internacionals o el Programa Fulbright, com Patricia Araque (Ellas al Cuadrado), Maria José Jordá (Fundació Microfinanzas del BBVA) i Ibai Martínez, (Campus d'Innovació i Emprenedoria de Teamlabs), han analitzat l'emprenedoria, els seus reptes, ecosistemes i motivacions.

60 anys de la posada en marxa del Programa Fulbright a Espanya

El Programa de lideratge per a visitants internacionals (IVLP n'és la sigla en anglès) és el sistema principal d'intercanvi professional del Departament d'Estat dels Estats Units. Llançat el 1940, cerca fomentar l'enteniment mutu amb altres nacions a través de visites de curta durada als Estats Units acuradament dissenyades per a líders estrangers.

D'altra banda, el 2018 es van complir 60 anys de la posada en marxa del Programa Fulbright a Espanya. Des del 1958, els governs espanyol i estatunidenc han facilitat l'enteniment mutu a través d'intercanvis culturals, educatius i científics entre la ciutadania d'ambdós països. Gràcies a això, més de 8.000 ciutadanes i ciutadans espanyols i estatunidencs han participat d'aquestes beques.

Duke Buchan III: "A València, ara, hi ha molta més innovació"

Abans de l'inici de l'acte, l'ambaixador estatunidenc, Duke Buchan III, es va mostrar il·lusionat per "estar novament a València, ciutat a la qual vaig venir per primera vegada el 1980, fa quasi 40 anys. Què ha canviat? Hi ha molta més innovació, i per això ací estem avui".

Per part seua, Francisco Mora va afirmar estar satisfet per la presència del diplomàtic nord-americà: "Tenir avui ací l'ambaixador del país on l'emprenedoria tecnològica té més força és molt d'agrair".

L'Ambaixada dels Estats Units col·labora activament amb l'Associació Espanyola d'Antics Becaris del Programa de Lideratge per a Visitants Internacionals VIA Cercle Jefferson, la labor del qual s'enfoca en la promoció i difusió dels ideals del país estatunidenc i les activitats realitzades en el marc de les relacions transatlàntiques des de l'any 2000.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera