Membrana ceràmica

Tech Transfer UPV multiplica la seua aposta per revolucionar, a través de Kerionics, el sector industrial de generació d'oxigen

[ 29/01/2019 ]

Tech Transfer UPV, el primer fons de transferència de tecnologia impulsat dins del sistema universitari espanyol, ha completat la quantitat d'1.070.000 euros amb què, a través d'aquesta fórmula de capital de risc cristal·litzada en Kerionics, pretén revolucionar el sector industrial de generació d'oxigen.

Amb els recursos obtinguts, Kerionics accelerarà el desenvolupament i la comercialització d'un dispositiu industrial que permeta la generació d'oxigen a través d'una membrana ceràmica ionicoelectrònica.

Aquest dispositiu permetrà generar una alta reducció en els costos de generació d?oxigen en processos d'oxicombustió, per comparació als mètodes usats fins avui: destil·lació criogènica, adsorció, etc. Al mateix temps implicarà la reducció de la petjada de carboni en diversos processos industrials, fins i tot fent possible la captura de diòxid de carboni i evitant-ne així l'emissió.

ITQ + CMT

Kerionics és una empresa situada a Alaquàs i fundada l'any 2014 per un grup multidisciplinari liderat per José Manuel Serra Alfaro, enginyer químic per la Universitat Politècnica de València (UPV) que porta a terme la seua labor de recerca a l'Institut de Tecnologia Química (ITQ), centre mixt del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) i la UPV.

A les aportacions de Serra s'han sumat les de l'equip de José Ramón Serrano, investigador del Centre de Motors Tèrmics de la UPV, amb el qual Kerionics ha signat un acord que té com a objectiu aprofitar els coneixements del CMT-UPV en el disseny i el desenvolupament de sistemes de transmissió de calor, etapa imprescindible en el procés de generació d'oxigen proposat per Kerionics.

En aquest aspecte, cal assenyalar que la generació d'oxigen in situ a través de membranes ceràmiques ionicoelectròniques permet separar les molècules d'oxigen de la resta de molècules presents a l'aire (nitrogen, argó...) i la integració d'aquest procés en plantes industrials permet recuperar fluxos de calor residual de la mateixa planta, amb la qual cosa es maximitza l'eficiència energètica del procés productiu.

Primer ús i aplicacions múltiples del sistema

Pedro de Álava, director de Tech Transfer UPV, afirma que el projecte que s'ha portat a terme "respon a les necessitats del mercat, que requereix iniciatives i solucions en un entorn amb cada dia majors exigències de sostenibilitat i eficiència energètica". El primer ús d'aquest sistema tindrà lloc en els forns de frites d'oxicombustió, i així s'hi reduirà el consum d'energia.

La tecnologia desenvolupada presenta múltiples aplicacions, i té un interès especial en els casos de processos fisicoquímics en els quals es requerisca una aportació d'O2 com a oxidant. A causa del seu elevat grau d'innovació, el seu marcat caràcter de sostenibilitat i la seua important millora en l'eficiència dels processos industrials, el projecte realitzat ha sigut reconegut i acceptat ràpidament per gran part del sector industrial ceràmic.

Seleccionat per la Fundació Repsol i Premi Alfa d'Or

El projecte va ser seleccionat pel Fondo Emprenedores de la Fundación REPSOL en la seua quarta convocatòria i va obtenir, durant l'edició de CEVISAMA 2018, el premi Alfa d'Or per un desenvolupament conjunt amb FERRO SPAIN. A més, disposa d'ajudes NEOTEC i de l'Agència Valenciana d'Innovació.

Kerionics forma part del consorci per a l'execució del projecte H2020-SPIRE CAREPLAST, que té com a objectiu fer una demostració en planta del reciclatge catalític integrat de residus plàstics en productes químics de valor afegit.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera