Càtedra MySphera

La UPV i l'empresa líder a Europa en tecnologia IoT per a entorns hospitalaris fan un pas més en la seua col·laboració simbiòtica

[ 07/11/2018 ]

El rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), Francisco Mora, i Salvador Vera, CEO de MySphera, han presentat la Càtedra MySphera, fruit del conveni signat entre la institució universitària i la companyia de caràcter global i amb seu al Parc Tecnològic de Paterna.

Aquesta iniciativa és resultat d'una fructífera col·laboració entre la UPV i l'empresa, ja que, com ha apuntat Vera, "el germen del grup que va generar el projecte empresarial ha eixit de la UPV. De fet, el 90% de la plantilla actual de MySphera ha passat per aquesta universitat. I ara, amb la càtedra, reforcem encara més aquesta vinculació".

Objectius i activitats

La finalitat de la Càtedra MySphera és "fomentar entre els estudiants de la UPV la inquietud per l'aplicació de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en l'àmbit sociosanitari, per a millorar tant l'atenció com els processos", ha assenyalat el CEO de MySphera, que ha afegit també com a objectius "la promoció i el desenvolupament de models per a l'anàlisi, la gestió i l'optimació dels processos hospitalaris mitjançant tècniques d'internet de les coses (IoT), sistemes de localització en temps real i mineria de processos. Tot això en el marc de l'objecte i les finalitats específiques tant de la UPV com de MySphera".

La Càtedra MySphera està adscrita a l'Institut Universitari de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (institut ITACA) i a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació (ETSET) de la UPV. Per a Vicente Traver, director de la Càtedra i del grup SABIEN-ITACA, "es tracta d'una oportunitat per a acostar el coneixement i potencial que té MySphera a l'alumnat de la UPV".

A més, "per al grup SABIEN suposa un reconeixement a l'activitat que estem fent, de formació i d'investigació, i a la nostra capacitat de transferència de coneixement", ha assegurat Traver.

En el marc de la Càtedra MySphera es desenvoluparan nombroses activitats, entre aquestes, diversos projectes. Al seu torn, està previst convocar beques de col·laboració, premis per a treballs finals de grau i concursos d'idees. A més, s'organitzaran conferències, seminaris i tallers, visites a empreses i jornades de divulgació científica. Tot això perquè, com ha expressat el seu director, "volem facilitar la transició de l'alumnat universitari al món laboral, i en concret, la seua integració en un sector com és el de les tecnologies de la salut, en el qual el nombre d'eixides laborals és cada vegada més gran".

MySphera, líder en tecnologia IoT en entorns hospitalaris

MySphera és líder a Europa en tecnologia IoT per a entorns hospitalaris basada en sistemes de localització en temps real (RTLS n'és la sigla en anglès). Es tracta d'una companyia global, amb seu al Parc Tecnològic de Paterna (València), dedicada a la transformació dels sistemes de salut a través de la localització i la visibilitat dels processos usant eines intel·ligents d'IoT.

La seua capacitat d'innovació l'ha portada a desenvolupar l'Hospital Process Manager (HPM), un nou concepte que va més enllà de la tecnologia RTLS tradicional i permet la gestió automatitzada dels processos sanitaris mitjançant dades de traçabilitat i lògica d'estats. A més, la tecnologia MySphera permet avaluar el rendiment real en els processos per a optimar-los i millorar l'eficiència i la seguretat dels pacients.

Premi al Millor Cas d'Èxit en la Conferència BPM 2018

Cal recordar que, fa poques setmanes, la UPV i l'empresa MySphera van rebre el premi Millor Cas d'Èxit en la Conferència BPM 2018, la trobada més important a nivell mundial sobre processos de negoci.

El guardó reconeix el "model revolucionari" proposat per a la gestió dels processos sanitaris. Aquest nou sistema, focalitzat a optimar els processos sanitaris, està orientat als resultats en salut i no a un altre tipus de valors, com el nombre d'assistències, amb els quals es treballa fins ara en la medicina tradicional.

En aquesta ocasió, la UPV va col·laborar desenvolupant una de les seues eines clau, Palia Suite, un programa que representa de forma gràfica els fluxos de treball, comparant els processos dissenyats amb la seua execució real.

La utilització dels mapes de calor facilita l'avaluació dels processos i els algorismes que porten a descobrir els tipus d'aquests que es donen en les organitzacions sanitàries, la qual cosa es tradueix en una gestió sanitària més eficient i que el/la pacient percep, per exemple, en la reducció del temps d'espera.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla