ClimateLaunchpad

EOGU, un equip de Makers UPV, participarà en la final internacional de la Competició d'Idees de Negoci Renovables a Edimburg

[ 08/10/2018 ]

Un equip d'estudiants pertanyents a Makers UPV, la comunitat d'estudiants de la Universitat Politècnica de València (UPV) amb ganes d'anar sempre més enllà de l'àmbit estrictament acadèmic, ha arribat a la final internacional de la Competició d'Idees de Negoci Renovables ClimateLaunchpad.

La seua proposta és EOGU, un panell eòlic format per microturbines per a instal·lar en entorns urbans que ha guanyat el primer premi en la fase nacional del concurs.

Andreu Giménez Bolinches, Juan Sánchez Melgarejo i Miguel Sánchez Melgarejo integren l'equip que viatjarà a Edimburg a novembre, els dies 1 i 2, per a competir en la gran final.

Origen del projecte

Juan ha acabat el Grau en Enginyeria Elèctrica que imparteix la UPV, i el seu germà Miguel, els estudis de Negocis Internacionals en la Universitat de València. Va ser aquest últim qui, segons explica Andreu, estudiant del Grau en Enginyeria Aeroespacial en la UPV, "va veure potencial en la idea de projectar un panell que aprofitara l'energia del vent amb turbines xicotetes", per la qual cosa van començar "a cercar gent perquè els ajudara amb el tema de l'aerodinàmica, i en plena cerca, van acudir a Makers UPV".

Va ser llavors quan van inscriure la proposta en el concurs de ClimateLaunchpad i, durant els mesos de maig i juny, l'equip va estar treballant amb els mentors assignats per l'organització de la competició. Segons Andreu, "en l'actualitat, la idea ha madurat no solament com a disseny de prototip, sinó també com a model de negoci". De fet, els tres joves han constituït EOGU, una empresa de base tecnològica.

EOGU, un panell eòlic urbà

EOGU és un panell eòlic d'un metre quadrat "que té com a avantatge sobre els aerogeneradors convencionals que pot col·locar-se en un entorn urbà sense danyar la imatge dels edificis, i sense posar en perill la seguretat de les persones", explica Andreu. A més, pot instal·lar-se en els terrats i utilitza unes toveres interiors i una turbina vertical per a transformar el vent en energia.

El projecte, que ja s'ha enfrontat a les idees de 50 equips en la fase nacional, competirà en la final mundial de ClimateLaunchpad amb les millors propostes de 45 països. Per a la gran cita, i gràcies a la col·laboració de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny (ETSED-UPV), el grup portarà un prototip imprès en 3D.

Makers UPV, integrat en Generació Espontània

Makers UPV és una comunitat d'estudiants sense ànim de lucre de la UPV creada l'any 2013 amb l'objectiu de millorar la formació de l'alumnat a través de la pràctica i la màxima aprendre fent. Al seu torn, l'associació pertany a Generació Espontània, el programa de la UPV que fomenta, dona suport i promou la realització de projectes extracurriculars gestionats pels mateixos estudiants, i que contribueix al desenvolupament i l'adquisició de competències transversals.

ClimateLaunchpad, competició d'idees empresarials per a mitigar el canvi climàtic

ClimateLaunchpad forma part del programa d'emprenedoria organitzat per EIT Climate-KIC, la principal iniciativa d'innovació en canvi climàtic de la Unió Europea, que cerca idees de negoci incipients en energies renovables, eficiència energètica, mobilitat sostenible o qualsevol altre sector que ajude a mitigar el canvi climàtic.

La gran final de la competició de 2018 se celebrarà, els dies 1 i 2 de novembre, a Edimburg (Escòcia), i els tres primers premis rebran una dotació econòmica de 10.000, 5.000 i 2.500 euros, respectivament.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera