BPM 2018

La UPV i Mysphera reben el premi al Millor cas d'èxit de l'any en l'esdeveniment mundial més prestigiós sobre processos de negoci

[ 03/10/2018 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) i l'empresa Mysphera han rebut el premi al Millor cas d'èxit 2018 en la Conferència BPM 2018, l'esdeveniment més important a nivell mundial sobre processos de negoci.

El guardó reconeix el "model revolucionari" proposat per ambdues entitats per a la gestió dels processos sanitaris, que té com a punt de partida l'Atenció mèdica basada en el valor (Value-based Healthcare), un nou paradigma focalitzat a optimitzar els processos sanitaris centrant-los en l'oferit als pacients.

Dit d'una altra manera, es tracta d'un concepte de sanitat completament orientat als resultats en salut i no en un altre tipus de valors, com el nombre d'assistències, amb els quals es treballava fins ara en la medicina tradicional.

Una de les barreres més importants d'aquest nou paradigma és la capacitat de mesurar processos sanitaris reals, repte que van acceptar Mysphera i la UPV i que està donant els seus fruits en hospitals de referència com el Vall d'Hebron de Barcelona.

Líder continental en Internet de les coses

Mysphera és la companyia líder a Europa en tecnologia IoT (Internet de les coses, per les seues sigles en anglès) per a entorns hospitalaris basada en sistemes de localització en temps real (RTLS). La seua capacitat d'innovació li ha portat a desenvolupar l'Hospital Process Manager (HPM), un nou concepte que va un pas més enllà de la tecnologia RTLS tradicional i que permet la gestió automatitzada de processos sanitaris mitjançant dades de traçabilitat i lògica d'estats.

Amb la tecnologia de Mysphera, es pot conèixer el rendiment real en els processos i aplicar optimitzacions per a millorar-los, de manera successiva, en futures iteracions.

Palia Suite, desenvolupada per la UPV

En el nou model de gestió, una de les claus és l'eina Palia Suite. Desenvolupada per la UPV, és capaç de representar fluxos de treball de forma gràfica, comparant els processos dissenyats amb l'execució real dels mateixos i destacant les característiques del sistema. Per a això, utilitza mapes de calor que permeten avaluar la seqüenciació dels processos, i algorismes, que porten a descobrir els tipus de processos que es donen en les organitzacions sanitàries.

En definitiva, com conclou Carlos Fernández Llatas, investigador del grup Sabien-ÍTACA de la UPV, tot això "es tradueix en una gestió sanitària més eficient, detectant colls de botella en els processos assistencials per a la seua millora, i permetent mesurar l'impacte d'aquestes millores, la qual cosa té com a conseqüència, per exemple, que el pacient perceba temps d'espera menors".

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera