IDS 2018

300 investigadors analitzen en la UPV els últims avanços en tecnologies d'assecat durant el congrés de referència mundial del sector

[ 13/09/2018 ]

Més de 300 investigadors procedents de 40 països es donen cita fins a demà divendres en la Universitat Politècnica de València (UPV) amb motiu de l'International Drying Simposium (IDS 2018).

L'esdeveniment, que celebra aquesta edició el seu 40 aniversari, permet conèixer els últims avanços en tecnologies d'assecat aplicades a diferents àmbits, com la indústria alimentària, el sector farmacèutic, el químic, les indústries de la fusta o la ceràmica, entre molts altres.

Juan A. Cárcel, investigador del Grup d'Anàlisi i Simulació de Processos Agroalimentaris (ASPA) i copresident del Simposi, assenyala que "aquest congrés és la trobada de referència del sector a nivell internacional. La tecnologia d'assecat resulta de gran rellevància per a multitud d'àmbits, fonamentalment l'agroalimentari, així com en diferents aspectes de la nostra vida diària. Al llarg del congrés, podrem conèixer les últimes fites en la recerca en aquest camp i les seues aplicacions futures".

Reducció del consum energètic i impacte mediambiental

En total, durant el simposi es presentaran més de 450 treballs. Entre ells, cal destacar els relacionats amb innovacions en processos d'assecat per a intensificar la producció, reduint el consum energètic mitjançant la introducció de noves tecnologies com les microones o els ultrasons. També s'abordaran aspectes relacionats amb l'impacte d'aquesta operació industrial en el medi ambient.

Dins d'aquest camp, el grup de recerca ASPA de la UPV és un dels referents en l'àmbit mundial en l'aplicació d'ultrasons de potència en processos d'assecat.

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local