Èxit de matriculació

El Grau en Ciència de Dades de la UPV cobreix totes les places amb estudiants que el van sol·licitar com a 1a opció

[ 17/07/2018 ]

L'aposta de la Universitat Politècnica de València (UPV) per la creació del nou Grau en Ciència de Dades per al curs acadèmic 2018-2019 ha rebut una resposta sensacional per part de l'alumnat de nou ingrés.

Les 75 places oferides han sigut ràpidament cobertes, a més, totes per alumnes que van sol·licitar aquest grau com a primera opció. No en va, inicialment, van quedar 190 persones en llista d'espera.

La nota de tall més alta a nivell autonòmic i podi nacional

La nota de tall final ha quedat fixada en 9'754, la més alta a nivell autonòmic, i en el podi nacional, només per darrere de la Universitat Politècnica de Catalunya i la Universitat Pública de Navarra. De fet, la UPV ha quedat, fins i tot, a menys d'un punt de la UPC, universitat amb el grau ja consolidat i líder fins avui.

Satisfà una notòria demanda de professionals en l'àmbit

Pertanyent a la branca d'Enginyeria i Arquitectura, el Grau de Ciència de Dades de la UPV, que s'impartirà a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica (ETSINF-UPV), sorgeix com a resposta a la necessitat, evidenciada durant les dues últimes dècades (i no solament a nivell nacional), de cobrir el desajustament existent entre la demanda de professionals en àrees tecnològiques relacionades amb la ciència de dades -o, de forma més àmplia, amb la ciència i tecnologia de la informació i del coneixement (CTIC)- i l'oferta de titulacions.

Com a conseqüència d'aquesta discordança, es requerien complements formatius en les aptituds sol·licitades a nivell empresarial, i es donava (i es dóna) la circumstància que estudiants que han seguit altres camins formatius acaben treballant en el sector.

Ara, amb el Grau en Ciència de Dades de la UPV, la institució que dirigeix Francisco Mora pretén donar una resposta de qualitat a aquesta necessitat, formant professionals específics en un àmbit cridat a tenir una importància cabdal en el futur cada dia més proper.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local