LLOG VR

Estudiants del Màster Universitari en Enginyeria d'Organització de la UPV estrenen un innovador laboratori virtual d'operacions logístiques

[ 29/06/2018 ]

L'alumnat del Màster Universitari en Enginyeria d'Organització i Logística (MUEOL) del campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) han estrenat un innovador laboratori virtual per a l'aprenentatge en matèria de direcció d'operacions en l'àmbit de la logística.

Desenvolupat conjuntament per l'enginyer de programari Jordi Tormo i el professor Alejandro Rodríguez, el centre logístic construït en realitat virtual reprodueix un magatzem real, amb la finalitat que l'estudiantat puga experimentar en primera persona totes les accions i decisions pròpies dels processos logístics (recepció, manutenció, emmagatzematge, preparació de comandes, expedicions, gestió d'inventaris, etc.).

Dimensions reals

LLOG VR és una simulació en 3D interactiva a escala humana, que permet obtenir una experiència completament immersiva. No en va, l'escenari està dissenyat a partir del coneixement de la realitat empresarial, amb un sorprenent nivell de qualitat i detall.

L'edifici, els vehicles i els objectes tenen les dimensions reals, cosa que facilita, a través de la immersió i la telepresència, la presa de decisions relacionades amb l'aprofitament de la superfície, el volum, l'espai de maniobra o les distàncies recorregudes dins del magatzem.

D'aquesta manera, l'alumnat pot simular processos d'empaquetat, paletització i càrrega de contenidors, i així valora l'eficiència del disseny per a la logística (DFL) dels productes, envasos i palets.

'Hores de vol' logístiques

"L'experiència pilot amb els alumnes va ser sorprenent i divertida", afirma Rodríguez. Si un pilot d'avió s'entrena en un simulador i acumula hores de vol virtuals abans de pujar a una aeronau, per què no formar de la mateixa manera un director d'operacions? Gràcies a la realitat virtual, avui ja és possible recrear multitud d'escenaris empresarials on simular processos productius i logístics".

D'aquesta manera, l'estudiant pot equivocar-se sense problema i aprendre de l'experiència, i així desenvolupar habilitats i competències útils. És a dir, en definitiva, preparar-se eficientment per al futur professional.

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local