Dones: Artistes, Tecnòlogues

Nuria Oliver clausurarà el I Congrés Internacional Atenea, que tindrà lloc del 27 al 29 de juny en la UPV

[ 22/06/2018 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) acull, del dimecres 27 al divendres 29 de juny, el I Congrés Internacional Atenea. Sota el títol Dones: Artistes, Tecnòlogues, la trobada està dirigida a professionals, estudiants i investigadores en àrees tecnològiques i artístiques.

Des del comitè científic del congrés, s'afirma que l'objectiu principal d'Atenea "és crear una zona de trobada per a dones d'àrees artístiques i tecnològiques per a fomentar la figura de dones professionals artistes i promoure la creació de projectes interdisciplinaris".

Exposició en la Josep Renau

El congrés inclou, entre altres activitats, diferents taules redones i sis tallers, en els quals participaran dones professionals del món de l'art, la dansa, la programació creativa, la teoria de l'art, el màrqueting digital, diversos projectes cinematogràfics, la música, etc.

Durant aquests dies, a la UPV s'analitzarà la relació entre les dones i les matemàtiques, l'art i la tecnologia. També es posarà l'accent principalment en les tecnòlogues pioneres, el binomi dones-associacionisme en els àmbits educatiu i investigador, i en els nous reptes en innovació educativa, entre altres temes.

El congrés es completa a més amb una exposició que reunirà 20 peces d'art digital i electrònic, projeccions, concerts i performances. La seua obertura tindrà lloc el dimarts 26, a les 18 hores, a la sala Josep Renau de la Facultat de Belles Arts de la UPV, i suposarà la pre-inauguració d'Atenea.

"On estan les dones en tecnologia?"

La conferència de clausura serà a càrrec de Nuria Oliver, directora de Recerca en Ciències de Dades en Vodafone. En ella, l'enginyera en telecomunicacions i doctora pel Media Lab de l'Institut Tecnològic de Massachusetts respondrà a la pregunta "On estan les dones en tecnologia?".

Segons l'organització, "Atenea és una iniciativa nascuda a la Comunitat Valenciana amb projecció internacional que funciona com una xarxa de trobada i col·laboració per a i entre dones, artistes i tecnòlogues. És un projecte transversal, interdisciplinari i col·laboratiu, amb funcions educatives, artístiques i socials".

De la iniciativa, formen part docents i investigadores de la UPV, la Facultat de Magisteri de la Universitat de València, el Conservatori Superior de Dansa de València, el Conservatori Superior de Música de València i la Berklee School of Music València.

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny