Novetat: programes acadèmics

La UPV ofereix per al curs 2018-19 l'opció de garantir l'accés al màster associat en la preinscripció de grau

[ 22/05/2018 ]

A partir del pròxim curs 2018-19, la Universitat Politècnica de València (UPV) oferirà programes acadèmics durant la fase de preinscripció dels seus alumnes, de manera que aquests podran, si així ho desitgen, registrar-se en la realització d'un grau i un màster de manera conjunta.

Amb aquesta proposta, a més de la lògica intenció de fidelizar a l'alumnat, la UPV pretén visibilitzar l'oferta curricular de màsters associats a professions regulades (aquelles per a l'exercici de les quals es requereix complir una condició especial).

La UPV imparteix màsters habilitants des de 2014-15

Eduardo Vendrell, vicerector d'Estudis, Qualitat i Acreditació de la UPV, explica que, "en aquesta universitat, existeix el que cridem graus de referència per a accedir a determinats màsters amb una prioritat determinada. Són els màsters que habiliten per a una professió regulada, comuna en els àmbits de l'arquitectura i enginyeria".

La UPV imparteix, des del curs 2014-15, aquests màsters universitaris habilitants per a l'exercici de les professions regulades d'enginyeria i arquitectura, que han sigut dissenyats a partir d'un determinat grau de referència, i junts (grau i màster) configuren un programa consecutiu d'estudis. En concret, es tracta de les professions regulades d'arquitecte; enginyer aeronàutic; agrònom; de camins, canals i ports; industrial, de muntanyes; i de telecomunicació. Així mateix, també inclou a les professions d'enginyer informàtic; químic i topògraf que, encara que no són regulades, a aquests efectes, són assimilables.

Garantia d'accés al màster corresponent

D'aquesta manera, la universitat garantirà a l'alumne que es registre en un d'aquests programes acadèmics l'accés al màster corresponent. Com ha explicat Vendrell, "la UPV es compromet amb l'alumne que haja mostrat la voluntat de realitzar aquest recorregut, i quan acabe el grau, tindrà reserva de plaça en l'accés al màster".

En qualsevol cas, el fet que un alumne decidisca no registrar-se en el moment de la preinscripció en un dels programes de grau i màster no li impedirà que, una vegada finalitzat el grau, puga matricular-se en el màster associat, sempre i quan complisca els requisits d'accés.

Notícies destacades

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras