HackForGood Global 2018

ParticleAI i SPD - Small Portable Defibrillator, dos projectes UPV, obtenen el segon i tercer premi a nivell estatal

[ 14/05/2018 ]

ParticleAI i SPD - Small Portable Defibrillator, dos projectes de la Universitat Politècnica de València (UPV), han sigut guardonats amb el segon i tercer premi, respectivament, del HackForGood Global 2018

La trobada interuniversitària, promoguda per Telefónica a través de la seua Xarxa de Càtedres amb el suport de la Fundació Hazloposible, Mashme i un total de 18 universitats -entre elles, la UPV- permet als seus participants desenvolupar solucions tecnològiques innovadores per a donar resposta als reptes plantejats i construir un món millor en el breu espai de temps que dura el hackaton: 3 dies. Enguany, prop de 1.500 hackers han participat, s'han desenvolupat 100 reptes i s'han repartit un poc més de 60 000 euros en premis entre les fases locals i la nacional.

ParticleAI, 3.000 euros de premi

ParticleAI és, segons Cristina Font, una de les integrants de l'equip, "un sistema d'intel·ligència artificial centralitzat capaç d'analitzar, monitorizar i predir l'estat de les partícules en suspensió passades, presents i futures per a millorar la qualitat de vida de les persones".

Dissenyat per Lidia Contreras, Fernando Martínez, David Nieves i la pròpia Cristina Font, integrants tots ells de DATA UPV -grup inclòs en el programa Generació Espontània de la UPV-, el projecte li ha valgut a l'equip per a obtenir 3.000 euros de dotació econòmica pel reconeixement.

"Aquest premi", ha afegit Font, "a més de reconèixer el treball que hem realitzat, ens permetrà seguir desenvolupant l'aplicació". Amb anterioritat, el projecte també es va alçar amb el segon premi de la fase local del concurs celebrada en la UPV.

Disponible ja en Internet, "ParticleAI alerta dels nivells de contaminants, pol·len i partícules en suspensió", ha assenyalat Font. A més, es tracta d'un sistema personalitzat al servei de la societat -per tant, gratuïta- que "permet a l'usuari realitzar un estudi detallat de les partícules analitzades" en la ciutat de València. Ara, el propòsit del grup és incorporar més ciutats en les quals aplicar el sistema dissenyat.

SPD - Small Portable Defibrillator

Per la seua banda, SPD - Small Portable Defibrillator és la proposta de María Herráiz i Carlos Moyano, que ha sigut distingida amb un dels dos tercers premis del certamen (500 euros de dotació cadascun). La idea de partida del projecte era "aconseguir que, en cada casa, igual que hi ha un PC, hi haja un desfibril·lador de baix cost".

De grandària xicoteta i connectat a un telèfon intel·ligent, "tecleja un informe i avisa als serveis d'emergències manant la ubicació del dispositiu", ha explicat Moyano, alumne de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Telecomunicació (ETSET-UPV). "El prototip ho hem realitzat en 3D i la nostra intenció és presentar-ho com a instrument de laboratori", ha avançat Moyano.

A més del tercer premi de la fase nacional del concurs HackForGood, SPD - Small Portable Defibrillator va ser guardonat amb el primer premi en la fase local.

VI edició d'HackForGood València

A principis del mes de març, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Telecomunicació de la UPV va acollir la celebració de la fase local d'HackForGood. En ella es van donar cita més de 50 hackers distribuïts en 13 equips.

Després de tres intensos dies, SPD-Small Portable Defibrillator es va alçar amb el primer premi de la competició; ParticleAI va obtenir el segon i Value Villages, el tercer. Aquest últim projecte és una aplicació per a ensenyar mitjançant vídeos tutorials a fer treballs manuals als qui no saben ni llegir ni escriure. La proposta de l'equip compost per Oskar Adam, Irene Cebrián, Celia Soto, Enrique Tordera i Víctor Urbiola va aconseguir el tercer lloc i un premi Think Big.

Així mateix, durant la celebració de la fase local a València es van atorgar altres tres premis del programa Think Big, que han permès als seus guanyadors continuar desenvolupant els seus projectes. Els reptes guardonats van ser Guardian, Detecaid i Cleverpy. Guardian prediu i detecta incendis forestals amb ajuda de dispositius loT; Detecaid és una eina per a valorar la probabilitat que una taca en la pell siga un melanoma; i, finalment, Cleverpy és una aplicació per a la detecció primerenca de la demència.

A València, el hackaton ho organitzen les Escoles Tècniques Superiors d'Enginyeria Informàtica i d'Enginyers de Telecomunicació de la UPV, i compta amb el patrocini de la càtedra Telefònica i la col·laboració de l'Institut Idees.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla