Magistrals

La UPV reconeix l'extraordinària labor de 50 docents d'educació secundària de la Comunitat Valenciana

[ 11/05/2018 ]

Diuen que John von Neumann, geni matemàtic del segle XX i pioner de la computació, tenia en el seu despatx una única fotografia emmarcada, que mostrava a una persona corrent, a un perfecte desconegut.

Els visitants, en veure-la, es preguntaven si seria un parent o un amic. Finalment un dia, Neumann, famós pel seu prestigi i intel·ligència, però també pel seu sentit de l'humor, va aclarir que l'anònim no era un altre que el seu professor de matemàtiques, el mestre que havia despertat en la curiositat pel càlcul a la seua Hongria natal.

Aquesta anècdota, relatada ahir pel rector de la Universitat Politècnica de València (UPV) Francisco Mora durant l'acte de Magistrals, serveix per a posar en relleu la importància que en molts casos té una bona professora o professor a l'hora de decidir el futur de qualsevol persona.

"Quan preguntem què havia animat als nostres alumnes a triar una titulació tecnològica, de gestió o d'arts, ens vam adonar que la motivació d'un bon docent en etapes anteriors a la universitat és clau. Açò ens va portar a consultar amb els nostres estudiants de primer curs a qui recordaven pel seu bon fer. Ells van triar als 50 ací presents, encara que, afortunadament, els bons sou molts més", va afirmar Mora.

Un reconeixement a tota la professió

Va ser així com va nàixer la idea de Magistrals, una iniciativa de la UPV que pretén reconèixer la labor de tota una professió: la del docent d'ESO, Batxillerat i Cicles Formatius. Per coincidir amb el 50 aniversari de la UPV, el nombre de seleccionats es va concretar en el mig centenar, a partir de les opinions dels alumnes. Ells van triar a aquells docents que en el seu moment els van marcar per les seues excepcionals capacitats, la seua dedicació, el domini de la seua assignatura, la seua paciència, la seua implicació i/o la seua habilitat per a motivar-los.

"La nostra comunitat de professors de Secundària és molt bona. Ho veiem constantment en totes les activitats que organitza la UPV. Participen sempre en tot el que proposem i ho fan amb un nivell extraordinari", va declarar el rector.

Un acte emotiu

Tampoc van fallar ahir en el seu acte de reconeixement. Van estar presents els 50 professors triats, acompanyats de família i amics, i dels directors dels centres d'ensenyament en els quals aquests impartien classe en el moment en què van ser seleccionats. També van assistir una gran part dels alumnes de primer que els van recomanar, en alguns casos, amb més companys de classe d'aquella etapa.

Amb un Paranimf replet, els presents van gaudir d'un esdeveniment amb bona càrrega d'emotivitat. Feliços i orgullosos, van agrair el reconeixement i van insistir que la UPV consolide en el temps una iniciativa que no fa sinó justícia amb l'extraordinària labor dels qui, sens dubte, ajuden a fer millor el món.

Notícia en UPV TV

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla