Sinergia cientifica

La UPV i l'IIS La Fe llancen una nova convocatòria d'ajuda a la recerca i la innovació

[ 07/05/2018 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) i l'Institut d'Investigació Sanitària La Fe (IIS La Fe) han acollit una nova edició de la Jornada de Cooperació en R+D+I, un esdeveniment estratègic que reuneix l'esforç i els recursos de les dues entitats per a generar sinergies entre personal investigador i professionals, i fomentar projectes de recerca amb gran potencial científic.

La jornada ha comptat amb la participació de José Capella, vicerector de Recerca, Innovació i Transferència de la UPV; José Millet, vicerector d'Emprenedoria i Ocupació de la UPV; Mónica Almiñana, gerent del Departament València-La Fe, i José María Millán, director de l'IIS La Fe.

Bases de la convocatòria del 2018 per a la concessió d'ajudes a projectes conjunts

En aquesta, han sigut presentades les bases de la convocatòria del 2018 de concessió d'ajudes per al programa de suport a la realització de projectes conjunts entre el col·lectiu investigador de l'IIS La Fe i els professionals de la UPV.

La iniciativa va nàixer el 2012, per a cobrir la necessitat de col·laboració multidisciplinària entre les àrees de l'enginyeria i la recerca biomèdica i clínica, amb vista al desenvolupament de tecnologies d'avantguarda en l'àmbit de la salut que aporten solucions a la pràctica clínica per a millorar el diagnòstic i tractament de pacients d'una gran varietat de patologies.

La nova convocatòria -les bases de la qual es poden consultar en la web d'inbio- continuarà basant-se en el desenvolupament i la validació clínica de tecnologies de l'àmbit de la salut, i en la participació rellevant en projectes del Programa H2020 i altres convocatòries internacionals i nacionals.

90.000 euros dividits en dos subprogrames

Amb aquesta finalitat, s'han previst dos subprogrames, dotats amb 45.000 euros cadascun, per a ajudes al desenvolupament conjunt de projectes d'innovació, desenvolupament tecnològic, validació i pla d'explotació de projectes centrats en tecnologies sanitàries, així com per a l'impuls d'iniciatives de recerca i innovació amb gran potencial cientificotècnic orientades cap a temes innovadors en els quals participe, de manera conjunta i coordinada, personal d'ambdues institucions.

A més, s'han realitzat dues taules redones amb els principals actors del finançament de la innovació, tant públics com privats, com a protagonistes. En aquestes, s'ha debatut sobre els passos que cal seguir per a aconseguir portar la innovació del laboratori als pacients.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla