72 crèdits
Crèdit 35,34€
(2022/2023)
Permet accedir a beques
15 places
(2023/2024)
El canvi climàtic i l'escalfament global són alguns dels principals problemes ambientals que ha d'enfrontar la nostra societat en les pròximes dècades. Aquests aspectes crítics han donat impuls a la reducció d'emissions de CO2 i, indirectament, a totes les iniciatives associades al consum eficient de combustible en totes les polítiques governamentals relacionades amb el sector del transport, que representa quasi el 20% de les emissions de CO2 en el planeta.
En aquesta direcció, la majoria dels països de la UE reduiran les emissions de CO2 per km almenys en un 25% fins al 2025. Per a aconseguir aquest ambiciós objectiu, es requereix reduir el consum de combustible fòssil mitjançant el desenvolupament de noves tecnologies en la indústria de l'automoció. L'electrificació de vehicles és una de les principals maneres de participar en aquesta reducció, i aquesta tecnologia guanyarà importància en el futur, especialment a través de la hibridació. Això significa que al voltant del 90% dels vehicles el 2030 encara estaran equipats amb un motor de combustió interna, si bé en el context dels sistemes propulsius híbrids, fins i tot utilitzant arquitectura de motor tèrmic. Altres solucions, basades principalment en l'hidrogen (com les piles de combustible) i l'ús dels e-combustibles, estan sent també objecte d'estudi per part de la indústria.
L'Institut Universitari d'Investigació CMT - Motors Tèrmics que proposa el Màster és un referent en l'àmbit de les plantes propulsives en mitjans de transport, tant pels seus estudis més bàsics, encaminats a una millor comprensió dels fenòmens i les relacions causa-efecte rellevants en les actuacions del sistema, com en l'aspecte més aplicat de transferència de coneixement i projectes conjunts amb la indústria. El saber fer i l'experiència que el grup d'investigació té sobre el tema, i les facilitats de tipus experimental i de càlcul disponibles, creen unes condicions de contorn privilegiades per a la formació integral del futur personal investigador i professional.
L'objectiu que es persegueix és dotar l'alumnat de coneixements, criteris i metodologies per a l'obtenció de plantes motrius més eficients i respectuoses amb el medi ambient. Aquest objectiu genèric es pot desglossar en els objectius parcials següents:
Persones titulades en enginyeries, tant nacionals com estrangeres.
Ministeri d'Educació