Begoña Jordá

La investigadora de la UPV obté dos guardons internacionals en els Premis CLAP de Disseny i el Primer Premi Anuaria al Millor Cartell

[ 13/04/2018 ]

Primer Premi CLAP al Millor Disseny de Llibre de Text i al Millor Fullet, i Primer Premi Anuaria al Millor Cartell. Darrere de tots aquests guardons es troba Begoña Jordá, investigadora del Centre d'Investigació en Tecnologies Gràfiques, subdirectora del Departament d'Enginyeria Gràfica de la Universitat Politècnica de València (UPV) i professora de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny (ETSED-UPV).

Els Premis CLAP són una referència internacional en el món del disseny, fet que dóna més mèrit a l'èxit de la investigadora de la UPV, a la qual el jurat va atorgar el CLAP Platinum al Millor Disseny de Llibre de Text (literatura, col·lecció de llibres, etc.), pel disseny de la coberta i les portadelles del llibre Modernitat Tipogràfica - Imatge i Paraula, que va acompanyar l'exposició del mateix nom.

Transformació de la tipografia en imatge

A més, Jordá va aconseguir també el CLAP Platinum al Millor Fullet o conjunt de fullets promocionals o publicitaris per la sèrie de fullets publicitaris de la XXVII edició del Màster en Arts Gràfiques (MAG) de la UPV.

En aquests, la docent experimentava amb la tipografia i diferents materials: "Vaig transformar la tipografia, un dels elements principals del disseny i la comunicació, en imatge. Es tractava d'una visió plàstica del disseny gràfic que convida al desenvolupament creatiu", destaca Jordá.

Els Premis CLAP són els premis internacionals de disseny industrial i disseny gràfic que permeten a estudis, agències, oficines i professionals independents mesurar-se amb els seus iguals de tot Iberoamèrica.

Anuaria d'Or

A més d'aquests dos guardons internacionals, Begoña Jordá ha obtingut el Premi Anuaria d'Or, també gràcies als cartells publicitaris de la XXVIII edició del Màster en Arts Gràfiques (MAG). Els Premis Anuaria són els premis de disseny gràfic de major prestigi a nivell nacional, la qual cosa arredoneix l'èxit de la docent de la UPV.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local