Gandia Turisme Intel·ligent

La UPV i l'Ajuntament de Gandia promouen el desenvolupament d'un turisme basat en la ciència i el coneixement

[ 10/04/2018 ]

L'Ajuntament de Gandia i la Universitat Politècnica de València (UPV) han formalitzat un acord per a la creació de la Càtedra Gandia Turisme Intel·ligent, a través de la qual es promouran iniciatives per a facilitar la col·laboració entre el sector turístic i la Universitat, així com la transferència de coneixements.

L'objectiu de la mateixa és contribuir al desenvolupament d'un turisme basat en la ciència i el coneixement que augmente la seua repercussió beneficiosa per a la població, des dels punts de vista social, econòmic, laboral, cultural i ambiental.

La signatura del conveni ha tingut lloc en l'Ajuntament de Gandia, en un acte en el qual han intervingut el rector de la UPV, Francisco Mora; l'alcaldessa de Gandia, Diana Morant; el director del Campus de Gandia de la UPV, Jesús Alba; el vicerector d'Ocupació i Emprenedoria de la UPV, José Millet; i el sotsdirector de Càtedres d'empresa del Campus de Gandia UPV, Vicent Altur.

En els parlaments, el rector de la UPV ha expressat la seua satisfacció per la signatura d'aquesta nova càtedra, que augmentarà l'estreta col·laboració que ja existeix entre la UPV i Gandia, especialment a través del seu Campus en la ciutat.

Per la seua banda, Jesús Alba ha incidit en l'interès del Campus de Gandia en què les accions desenvolupades servisquen per a treballar conjuntament amb el sector turístic per al benefici del propi sector i el de les persones amb formació, que tant poden aportar-li al sector i a tota la població, en el benestar social de la qual, econòmic i laboral repercuteix el turisme.

Accions, pressupost i durada

En el marc de la Càtedra s'han previst diverses accions, entre elles, l'organització de congressos, jornades i activitats turístiques, nacionals i Internacionals, en la seu de la UPV a Gandia, que servisquen com a pol d'atracció i desestacionalització turística, i, alhora, com a fòrum de reunió i debat per al sector.

L'acord també preveu la realització de treballs finals de grau, màster i doctorat, tant en l'àmbit específic del turisme com en qualsevol altre en el qual aquest s'aplique de forma transversal (tecnologies, comunicació, sostenibilitat...); així com la formació en l'àmbit turístic i en la difusió de les oportunitats formatives del Campus de Gandia, la promoció d'iniciatives d'estudiants en l'àmbit del turisme (que es desenvoluparan dins del programa Generació espontània UPV) i d'accions de foment de la igualtat, la solidaritat, l'ètica i la tolerància en el turisme.

El conveni té una dotació pressupostària de 41.900 euros i la seua durada, prorrogable, és fins al 31 de desembre de 2018.

Programa Càtedres d'empresa UPV

El programa de Càtedres d'empresa de la UPV va sorgir per a potenciar al màxim la relació entre la comunitat universitària i l'entorn empresarial, vincle de rellevància des de la creació de la institució.

Les empreses contribueixen, mitjançant la col·laboració per a la creació de Càtedres d'empresa, a la generació i difusió de coneixement, així com a la formació de futurs professionals en àrees comunes d'interès tant per a les empreses com la pròpia Universitat.

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries