Influència social del valencià

La UPV acull els dies 22 i 23 de març la XXIII Jornada de Sociolingüística d¿Alcoi

[ 23/03/2018 ]

"Té capacitat d'influència social el valencià? De la plaça pública als continguts transmèdia". Sota aquest títol se celebra, des d'aquesta vesprada i fins demà al migdia, la XXIII Jornada de Sociolingüística d'Alcoi, que tindrà lloc al campus que la Universitat Politècnica de València (UPV) té en aquella localitat.

En l'esdeveniment s'analitzaran diverses campanyes de promoció lingüística i es reflexionarà sobre la influència que tenen en els àmbits públics, els mitjans de comunicació, els continguts transmèdia i les xarxes socials.

Avui, conferència inaugural de Toni Mollà i concert de Júlia

La inauguració d'aquesta XXIII Jornada tindrà lloc a les 18 hores, i anirà a càrrec de Rosa Puchades (vicerectora de Responsabilitat Social i Cooperació de la UPV), Ramon Ferrer (president de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua) i Antoni Francés (alcalde d'Alcoi).

Després, l'escriptor i periodista Toni Mollà impartirà la conferència inaugural -"L'espai públic, el mercat i la política lingüística", i Júlia oferirà el concert previ al sopar oficial.

És possible ser influïdora o influïdor en valencià en les xarxes socials?

Per a la jornada de matí, el programa inclou tres conferències -"Responsabilitat pública i campanyes institucionals sobre l'ús del valencià", impartida per Anselm Bodoque, professor de Ciències Polítiques de la Universitat de València (UV); "Sectors culturals, planificació cultural i llengua", a càrrec de Pau Rausell, professor del Departament d'Economia Aplicada de la UV; i "Mitjans de comunicació públics en valencià", per Empar Marco, directora general de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació-, l'homenatge al sociolingüista valencià Rafael Ninyoles i un debat.

En aquest, sota el títol "És possible ser influïdora o influïdor en valencià en les xarxes socials?", la booktuber Marta Meneu, la youtuber Nerea San Félix i l'investigador Gerard Fernández analitzaran la qüestió.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla