Design Challenge

El Grupo Antolin premia l'alumne de la UPV Luis Carlos Moreno per ADAPTA, el seu projecte de vehicle social per al 2025-2030

[ 23/03/2018 ]

El projecte ADAPTA de Luis Carlos Moreno, alumne del Màster en Styling i Disseny de Concepte en l'Automòbil, que imparteix la Universitat Politècnica de València (UPV), ha sigut premiat en Design Challenge (organitzat pel Grupo Antolin) en la categoria Millor Integració de Tecnologia.

Feliç pel reconeixement, Moreno ha explicat que "ADAPTA és un vehicle social, al qual tens accés mitjançant una aplicació, i que et permet estar amb gent afí a tu. D'aquesta forma, pots organitzar viatges, acudir a esdeveniments o, simplement, prendre un cafè amb els teus amics i oblidar-te una mica de les xarxes socials. En definitiva, és un cotxe connectat per a estar tu desconnectat", ha explicat Moreno.

Esment Especial en Innovació en Panells de Portes

A més del citat reconeixement, la proposta de Moreno ha obtingut l'Esment Especial en Innovació en Panells de Portes. "Per a mi, principalment, ha sigut un reconeixement al treball i l'esforç realitzat durant el màster", ha assenyalat l'alumne de la UPV. "Tenir un reconeixement professional així, sent encara estudiant, il·lusiona molt. Per descomptat, la recompensa econòmica és important, sobretot per a iniciar la meua carrera professional, i és d'agrair l'esforç que el Grupo Antolín ha realitzat en l'organització d'aquest concurs".

Un disseny interessant... i útil

Per al jurat de la primera edició del Design Challenge, ADAPTA destaca "pel concepte i el desenvolupament de la idea de la qual partia el projecte, perquè no solament era un disseny interessant, sinó que, a més, era útil".

Luis Carlos Moreno ha rebut el premi, dotat amb 6.000 euros entre les dues categories, de les mans del conseller delegat del Grupo Antolin, Jesús Pascual, durant un acte celebrat a la seu central de l'empresa a Burgos.

Design Challenge, una aposta pel desenvolupament professional i la innovació

Design Challenge és una iniciativa del Grupo Antolin, un dels majors fabricants d'interiors per a automòbils. Aquest concurs, que tindrà a partir d'ara caràcter bianual, repta estudiants d'universitats i escoles de disseny de tot el món a idear l'interior d'un vehicle entre els anys 2025-2030.

Segons Moreno, "no hi ha molts concursos nacionals o internacionals en aquest sector que premien d'aquesta forma la labor d'un estudiant". Per la seua banda, des del Grupo Antolin s'ha assenyalat que "aquest certamen d'idees és un exemple del ferm compromís de la companyia amb la creativitat i el talent que premia aquelles propostes més innovadores en la fabricació d'interiors de l'automòbil".

Finalment, Moreno ha indicat que "el cotxe del futur serà autònom, connectat i pot ser que no siga ni elèctric. Aquest fet suposarà un canvi radical en la concepció que tenim avui dia de vehicle, ja que estarà molt condicionat per l'interior, que serà més espaiós pel canvi de motors per bateries i rebrà un nou ús, com una prolongació de la llar".

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC