El dia de pi

El doctor en Ciències Físiques i expert en sistemes complexos Bartolo Luque imparteix una conferència a l'ETSINF de la UPV el dimecres 14 (12.30 h)

[ 13/03/2018 ]

El 1988, el físic nord-americà Larry Show va decidir celebrar el Dia de Pi el 14 de març, vinculant les xifres inicials del nombre (3,14...) a una data amb la qual commemorar el dia especial dels professionals de les matemàtiques.

21 anys després, el 2009, el Congrés dels Estats Units va donar oficialitat a una celebració que, cada any, congrega més persones apassionades per la matèria.

Oberta a tots els públics

Així, aquest dimecres 14 de març es duran a terme nombroses activitats a tot el món. A Espanya, sota el títol "Sense Pi no sóc res". I la Universitat Politècnica de València (UPV), que el curs que ve estrenarà el Grau en Ciència de Dades i Tecnologia del Coneixement, no serà una excepció.

Per això, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica (ETSINF-UPV) acollirà, a partir de les 12.30 h, la conferència de caràcter divulgatiu de Bartolo Luque, personalitat de l'àmbit amb una trajectòria científica de prestigi en la qual s'inclouen diversos treballs de referència sobre l'estudi dels sistemes complexos.

Nascut a Barcelona el 1966, Luque és doctor en Ciències Físiques per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i, des del 2001, treballa com a investigador i professor del Departament de Matemàtica Aplicada a l'Enginyeria Aeroespacial de l'ETS d?Enginyeria Aeronàutica i de l'Espai de la Universitat Politècnica de Madrid (UPM).

Grau en Ciència de Dades, per al 2018-2019, a la UPV

L'augment actual de l'interès en l'àmbit, a nivell global, és evident. Com a resposta aquest, la UPV va aprovar fa mesos el llançament, a partir del pròxim curs, del Grau en Ciència de Dades i Tecnologia del Coneixement, que s'impartirà a l'ETSINF de la UPV.

Aquest títol es convertirà, d'aquesta manera, en un dels primers que s'ofereixen a Espanya que relacionen els sectors de la informàtica, l'estadística, les matemàtiques, la intel·ligència artificial, l'organització d'empreses, les ciències socials i l'economia.

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Investigadores de la UPV y Metalesa desarrollan nuevas infraestructuras inteligentes para mejorar la seguridad vial