Avel·lí Corma

El professor del CSIC en l'ITQ (centre mixt UPV-CSIC), investit doctor honoris causa per la Universitat de Còrdova

[ 09/03/2018 ]

Avel·lí Corma Canós, professor de recerca del Consell Superior de Recerques Científiques (CSIC) en l'Institut de Tecnologia Química (ITQ), centre mixt de la Universitat Politècnica de València (UPV) i el CSIC, ha sigut investit doctor honoris causa per la Universitat de Còrdova.

L'acte, que ha tingut lloc en el saló d'actes del Rectorat de la universitat cordovesa, ha comptat amb la presència de Rosa María Menéndez, presidenta del CSIC.

En ell, la Universitat de Còrdova ha dut a terme una doble investidura, ja que juntament amb Corma (que ha tingut com a padrí al professor Alberto Marines Aramendia), ha sigut també investit doctor honoris causa Antonio Fernández de Buján, catedràtic de la Universitat Autònoma de Madrid (apadrinat pel professor Juan Miguel Alburquerque Sacristán).

Després del discurs d'ingrés en el claustre dels nous doctors, ha tancat l'acte la intervenció de José Carlos Gómez Villamandos, rector de la Universitat de Còrdova.

Referència internacional en l'àmbit químic

Nascut a Moncofa (la Plana Baixa) el 1951, Avel·lí Corma és, sens dubte, un dels científics més prestigiosos del món en el seu àmbit. Va estudiar Química a la Universitat de València, es va doctorar a la Universitat Complutense de Madrid el 1976 i va cursar estudis postdoctorals al Departament d'Enginyeria Química de la Queen's University del Canadà.

Vinculat al CSIC des de l'any 1979, Corma desenvolupa des del 1990 la seua labor científica a l'ITQ, situat al campus de Vera de la UPV. Allí treballa en el disseny molecular de catalitzadors i en processos catalítics sostenibles en els camps del refinament d'hidrocarburs i derivats de la biomassa, i també en química fina.

Un currículum extraordinari

Aquest prestigiós reconeixement atorgat per la Universitat de Còrdova no fa sinó engreixar el ja de per si mateix extraordinari currículum d'Avel·lí Corma, que inclou, entre altres, el premi Príncep d'Astúries de Recerca Científica i Tècnica (2014), la Medalla d'Honor al foment de la Invenció de la Fundació García Cabrerizo (2012), la Gran Medalla de l'Acadèmia de les Ciències Francesa (2011), el Mèrit Científic de la Generalitat Valenciana (2011), el Premi Eni Award (2010), el Royal Society of Chemistry Centenary Prize (2010), el Rhodia Pierre-Gilles de Gennes Prize for Science and Industry (2010) i el Premi Rei Jaume I de Noves Tecnologies (2000).

A més, Corma és membre estranger de la Royal Society de Regne Unit (2012), la National Academy of Engineering (EUA), la Real Acadèmia d'Enginyeria d'Espanya, la Real Acadèmia de Ciències Exactes, Físiques i Naturals d'Espanya (2011), l'Acadèmia Europea, la Chemical Science Section i, des de 2015, de l'Académie des Sciences de França. Juntament amb tot açò, el passat 1 d'octubre, l'investigador UPV-CSIC va rebre, de mans del govern xinés, el Friendship Award.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla