QdaT Bio

Deu empreses biotecnològiques capten talent entre 100 alumnes de la UPV amb expedients brillants

[ 05/03/2018 ]

Són la segona i tercera nota de tall més alta de la Universitat Politècnica de València (UPV). El Grau en Biotecnologia (12,47) i el Grau en Enginyeria Biomèdica (12,42) són titulacions de gran interès per a l'estudiantat, i per aquest motiu, atrauen els millors expedients de la Comunitat Valenciana. Les persones matriculades d'aquestes carreres tenen currículums brillants, en els quals destaquen no solament les altes qualificacions, sinó també tot tipus de competències.

Per a retenir a Espanya el talent format a les seues aules, la Universitat Politècnica de València (UPV) va engegar fa tres anys el programa Queda't (QdaT). Gràcies a aquesta iniciativa, fins a un 67% de l'alumnat participant va acabar contractat per alguna de les multinacionals que van acudir a les successives jornades. L'èxit de les tres edicions anteriors ha animat l'organització a programar ara una sectorial de l'àmbit bio amb el personal responsable de recursos humans de deu grans empreses.

100 alumnes d'expedients brillants

En la jornada, celebrada a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural (ETSEAMN), han participat 100 alumnes de la UPV, que han demostrat la seua vàlua davant representants de Business Initiative Consulting, Electromedical, Igenomix, Medtronic, Fertinagro Biotech, PWC, Quibim, Sakata Seed Ibèrica, Tequir R+D+i i Torrecid.

L'acte ha comptat amb la presència de José Millet, vicerector d'Ocupació i Emprenedoria de la UPV; Alberto San Bautista, director de l'ETSEAMN, i Jorge García-Serra, director de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial.

Candidates i candidats amb grans competències

Per a les empreses, la iniciativa ha suposat una agradable sorpresa. "Sabíem que trobaríem grans expedients, perfils amb molts excel·lents, però no esperàvem tant trobar candidats amb tantes i tan bones competències (capacitat creativa, comunicació verbal, saber parlar en públic...). Ens emportem quatre CV d'estudiants que poden encaixar perfectament en la nostra empresa", han comentat des de Sakata Seed Ibèrica.

Per als estudiants, aquest primer contacte amb el mercat laboral també ha resultat molt enriquidor, perquè els ha obert els ulls a un món d'oportunitats professionals: han descobert que el seu talent està molt buscat, no sols en laboratoris i centres de recerca, sinó també en tot tipus d'entorns laborals amb alts estàndards de qualitat, des de grans consultores fins a despatxos d'advocacia.

Ara, només queda esperar els resultats. Cal recordar que, de les 100 persones participants de l'edició de l'any passat, 67 es van incorporar al mercat laboral, 44 amb un contracte laboral i 22 a través de pràctiques en empresa.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC