Declamar la luz

Rafael Seiz, professor de la UPV, guanya el 2n premi del II Concurs Literari Internacional David Mejía Velilla

[ 19/02/2018 ]

Rafael Seiz Ortiz, professor l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny (ETSED) i del Departament de Lingüística Aplicada de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha obtingut el segon premi del II Concurs Literari Internacional David Mejía Velilla, convocat per la Universitat de La Sabana (Colòmbia), pel seu poemari Declamar la luz.

Valencià de naixement, Seiz és doctor en filologia anglesa i professor titular d'anglès tècnic per a enginyeria des del 1995 a la UPV, on també desenvolupa labor investigadora en el camp de l'aprenentatge de llengües assistit per ordinador. Així mateix, ha publicat més de 40 articles científics sobre lingüística aplicada en diverses publicacions especialitzades.

A més, Seiz és un dels integrants del grup del Taller de Poesia Polimnia 222, de l'Àrea de Cultura de la UPV, així com del Taller de Poesia Ciutat de Bogotà.

Més de 1.350 treballs presentats

Convocat oficialment "amb la finalitat de fomentar els nobles valores humanistes que sempre han constituït fonaments i objectius de l'obra de David Mejía Velilla, poeta, assagista, traductor, periodista, membre de l'Acadèmia Colombiana de la Llengua, membre de la Reial Acadèmia Espanyola, president del PEN Club de Colòmbia i d'altres institucions de prestigi internacional", al certamen es van presentar més de 1.350 treballs.

El jurat -compost per l'alemany Klaus Poertl, el dominicà Bruno Rosario Candelier i els colombians Bogdan Piotrowski, Cristina Maya i Juan Carlos Vergara- va atorgar el primer premi, dotat amb 5.000 dòlars, a Alexander Buitrago Bolívar, per l'obra poètica Casa habitada.

Seiz, amb Declamar la luz, va obtenir el segon premi (3.000 dòlars), mentre que la veneçolana Xenia Yohanna Guerra Camacho, amb el seu assaig Constelación de la violencia, va ser la tercera (1.000 dòlars). Els premis van ser lliurats en una cerimònia celebrada al campus universitari de la Universitat de La Sabana, en un acte que va comptar amb la presència de les tres persones premiades, de les quatre guanyadores d'esments especials, del jurat i de nombroses amistats i familiars.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla