Programa Explorer

21 projectes de 30 joves emprenedors de la UPV inicien el seu camí cap a Silicon Valley, i 60.000 € de finançament

[ 15/02/2018 ]

L'Explorer Space de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha rebut aquesta setmana, als espais de StartUPV, les 30 persones emprenedores que, durant els pròxims cinc mesos, desenvoluparan idees de forma col·laborativa i rebran assessorament personalitzat i formació sota el guiatge de personal expert en innovació i models de negoci.

El Programa Explorer Joves amb Idees està coordinat per IDEES UPV, impulsat pel Banco Santander a través de Santander Universitats i organitzat pel Centre Internacional Santander Emprenedoria (CISE). En aquesta edició, es premiarà el millor emprenedor o la millor emprenedora de l'Explorer Space de la UPV amb un viatge a Silicon Valley, i se li permetrà optar a 60.000 euros de finançament per al seu projecte.

Idees per a canviar el món

Entre les idees més innovadores que es desenvoluparan els pròxims mesos en l'Explorer Space UPV -seleccionades entre més de 100 candidatures- es troben des d'aplicacions mòbils per a facilitar-nos el dia a dia a la ciutat, en la nostra salut, en la vida universitària, solucions per a ciutats intel·ligents o creació d'espais virtuals, fins a solucions per a l'habitatge amb impressió en 3D i arquitectura sensorial.

Formació i validació

La joventut seleccionada realitzarà un programa formatiu amb sessions pràctiques i tallers de pensament de disseny (design thinking), creativitat, finances, lideratge, màrqueting o habilitats comunicatives, impartits pel personal expert que conforma la xarxa del programa Explorer.

Al seu torn, cada projecte comptarà amb el suport personalitzat d'una mentora o mentor voluntari que aportarà la seua experiència i assessorament durant els cinc mesos que dura el programa.
Explorer disposa d¿un itinerari formatiu que incorpora la metodologia lean startup, que permet la creació àgil de nous models de negoci aplicant els principis d'innovació contínua i aprenentatge validat.

Finançament per als millors projectes

En finalitzar els cinc mesos de formació i ideació, la persona amb el projecte millor valorat de l'Explorer Space UPV viatjarà a Silicon Valley, el referent mundial en innovació, on rebrà classes magistrals en empreses tecnològiques capdavanteres, assessorament en internacionalització i contacte amb inversors. A més, al seu retorn de San Francisco, podrà optar a un dels tres premis nacionals (30.000, 20.000 i 10.000 euros) per a accelerar el desenvolupament del seu negoci.

Gràcies a la col·laboració amb la Fundació EY, Explorer disposa també del premi Woman Explorer Award, que ofereix 20.000 euros per a finançar el millor projecte liderat per una dona emprenedora, i el premi d'innovació Disruptive Technology Explorer Award (impulsat per INDRA), que brindarà 3.000 euros i assessorament per part de personal expert d'Indraventures al projecte de negoci més innovador.

El programa Explorer forma part de la comunitat global Santander X i representa l'evolució de Santander YUZZ, una iniciativa que en les passades vuit edicions ha potenciat les idees de més de 4.200 joves i ha generat centenars d'empreses.

La coordinació del programa es realitza des d'IDEES de la UPV, l'òrgan impulsor i gestor de totes les iniciatives empresarials que naixen a la UPV. La missió d'IDEES de la UPV és fomentar i desenvolupar la cultura emprenedora a la UPV; sensibilitzar i dinamitzar la comunitat universitària en la creació de noves empreses i el suport a aquestes, i ajudar en la creació i el desenvolupament d'empreses innovadores i de base tecnològica a la Comunitat Valenciana.

Sobre Santander Universitats i el CISE

El Banco Santander (l'empresa que més inverteix en suport a l'educació en el món, segons l'Informe Varkey/UNESCO-Fortune 500) manté més de 1.100 acords de col·laboració amb universitats i institucions acadèmiques de 21 països a través de Santander Universitats i, a través de la xarxa Universia, agrupa més de 1.300 institucions acadèmiques iberoamericanes.

Avui dia, l'entitat dóna suport a més de 7.000 emprenedores i emprenedors universitaris cada any, ajuda en més de 350 programes d'emprenedoria de diferents universitats i, només el 2016, va destinar més de 13 milions d'euros a emprenedoria universitària.

Per la seua banda, el CISE és un centre que fomenta l'esperit emprenedor i impulsa la generació d'empreses emergents a tot el país. Amb el suport del Banco Santander, la Universitat de Cantàbria i el Govern de Cantàbria, desenvolupa programes formatius del CISE, estimula la creativitat de les persones i promou la innovació.

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny