Medalla número 5

El catedràtic i investigador de la UPV José Duato, acadèmic numerari de la Reial Acadèmia de Ciències Exactes, Físiques i Naturals

[ 14/02/2018 ]

José Duato, catedràtic i investigador de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha sigut elegit acadèmic numerari de la Reial Acadèmia de Ciències Exactes, Físiques i Naturals.

Professor de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica (ETSINF-UPV) i director del Grup d'Arquitectures Paral·leles, Duato va ser seleccionat per unanimitat en el ple del passat 31 de gener, a proposta de la Secció de Ciències Exactes, i ocupa la medalla número 5.

Premi Nacional Julio Rey Pastor, Premi Jaume I de Noves Tecnologies...

Entre els mèrits que l'Acadèmia ha tingut en compte per a l'elecció, destaquen la consecució l'any 2009 del Premi Nacional de Recerca Julio Rey Pastor en Matemàtiques i Tecnologies de la Informació i les Comunicacions; el Premi Jaume I de Noves Tecnologies el 2006, i les seues rellevants aportacions científiques en el camp de les xarxes d'interconnexió.

Més de 14.000 cites

A més, Duato, els treballs de recerca del qual compten amb més de 14.000 citacions, és primer autor del llibre Redes de Interconexión: un enfoque de ingeniería, publicat per l'IEEE Computer Society Press el 1997 i per Morgan Kaufmann el 2002.

Es tracta del segon llibre més citat sobre xarxes d'interconnexió existent en l'actualitat, i és utilitzat habitualment pels enginyers i enginyeres de disseny de xarxes d'interconnexió de les empreses capdavanteres del mercat, com IBM, Intel o Atos Bull, entre moltes altres.

Així mateix, Duato ha sigut editor d'algunes de les revistes més rellevants del sector en l'àmbit internacional, com IEEE Transactions on Computers, IEEE Computer Architecture Letters i IEEE Transactions on Parallel and Distributed Systems.

Per al professor de l'ETSINF de la UPV, aquesta elecció com a acadèmic numerari representa "un gran honor i suposa una nova injecció d'energia per a abordar nous reptes en recerca i transferència de coneixement, així com un compromís amb la Reial Acadèmia de Ciències per a participar en les seues activitats".

Reptes de futur

Entre els pròxims reptes, Duato assenyala l'obertura "d'una nova línia de recerca sobre computadors quàntics, centrada inicialment en el desenvolupament de solucions per a transmetre eficientment l'estat quàntic dels qbits d'un lloc a un altre de la màquina".

Alhora, el catedràtic de la UPV reitera el seu compromís amb la transferència, que abasta una àmplia gamma de projectes que van des de l'aplicació comercial dels seus resultats de recerca sobre xarxes fins a la utilització de tècniques d'aprenentatge profund.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC