11 de febrer

La UPV commemora amb diverses activitats el Dia Internacional de les Dones i les Xiquetes en la Ciència

[ 09/02/2018 ]

En la seua resolució del 22 de desembre de 2015, les Nacions Unides van aprovar la declaració de l'11 de febrer com a Dia Internacional de les Dones i les Xiquetes en la Ciència, en reconeixement al paper clau que el gènere femení exerceix en els àmbits científic i tecnològic.

L'objectiu de la commemoració, compartit per la Universitat Politècnica de València (UPV), és recolzar a les científiques i promoure l'accés de dones i xiquetes a l'educació, la capacitació i la recerca en els àmbits de la ciència, la tecnologia, l'enginyeria i les matemàtiques, a tots els nivells.

Curie, un conte actiu

En aqueixa línia, el campus de Gandia de la UPV, en col·laboració amb l'ajuntament de la localitat, organitza el taller "Curie, un conte actiu", que tindrà lloc el dissabte 10 de febrer, d'11.30 a 13 hores, en la casa de cultura Marquès González de Quirós de Gandia.

L'assistència a l'activitat, dirigida especialment a famílies amb xiquetes i xiquets de 5 a 12 anys, és lliure fins a completar l'aforament del lloc. L'esdeveniment donarà a conèixer la història de la considerada com a científica més important de tots els temps: Marie Sklodowska-Curie.

En clau de conte, el grup Los gatos con batas escenificarà la seua vida amb música, llum i color. A més, es realitzaran demostracions científiques i experiments sorprenents.

Campaña de difusió en xarxes

D'altra banda, el Vicerectorat de Responsabilitat Social i Cooperació de la UPV, que va realitzar ahir dijous el diàleg Científiques UPV amb la participació de les professores i investigadores de la institució Luz Pérez, María Cambra, Sofia Estellés i Llanos Cuenca, durà a terme una campanya de difusió del Dia Internacional de les Dones i les Xiquetes en la Ciència diumenge que ve a través dels seus comptes oficials de Facebook i Twitter.

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries